مهلت نوآموزان جامانده برای سنجش سلامت تا ۱۵ شهریور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نوبت جدید سنجش برای سال تحصیلی آینده احتمالا مهرماه است گفت: نوآموزان جامانده امسال تا ۱۵ شهریور جهت انجام سنجش فرصت دارند.

«حجت‌الله الماسی»، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه جامانده‌های سنجش (نوآموزانی که از سنجش جا مانده‌اند) که به هر دلیلی به مراکز مراجعه نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور فرصت دارند، گفت: آخرین فرصت برای مراجعه به سامانه سیرت یا سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری و انجام سنجش ۱۵ شهریور است.

وی با بیان اینکه تاخیر در کار سنجش اختلالی را در تمام برنامه‌های آموزشی به وجود می‌آورد افزود: دانش‌آموزانی که تا کنون کار سنجش آن‌ها انجام نشده یعنی برای پایه اول و ثبت‌نام و ثبت کتاب‌درسی کاری انجام نداده‌اند و قطعا در فرآیند ثبت کتاب، کلاس بندی و مدرسه دچار مشکل می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاخیر در ثبت‌نام حتی در سازماندهی معلمان نیز مشکل به وجود می‌آورد ادامه داد: فضای سنجش و مراکز مانند مدرسه باز است تا نوآموزان هرچه زودتر جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

الماسی با بیان اینکه نوبت جدید سنجش برای سال تحصیلی آینده احتمالا مهرماه است اظهار کرد: منتظر تشکیل جلسه با وزیر آموزش و پرورش برای تعیین زمان هستیم.

بانوان هرمزگانی به اردوی منتخبین ترامپولین دعوت شدند

با اعلام فدراسیون ژیمناستیک ایران:

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

بانوان هرمزگانی به اولین اردوی منتخبین ترامپولین بانوان کشور دعوت شدند.

با اعلام فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران یک مربی و ورزشکار بانوی هرمزگانی به اولین اردوی منتخبین ترامپولین بانوان کشور دعوت شدند.

مرضیه محمدبابایی به عنوان مربی  و مریم پورصابر  و یسنا شجاعی به عنوان ورزشکار به اولین اردوی منتخبین شاخه ترامپولین بانوان کشور دعوت شده اند.

اولین اردوی منتخبین تا  ۴ شهریور ماه در تهران ادامه دارد.

تیم رباتیک دانش‌آموزی ایران نایب قهرمان جهان شد

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

تیم ملی دانش‌آموزی رباتیک ایران در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال در مجموع امتیازبندی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان شد.

تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده ۷ تا ۱۷ سال ایران با درخشش خود در مسابقات جهانی پکن عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل داشت و توانست در مجموع امتیازبندی (technical Report) همچون دوره قبل به مقام دومی تیمی این رقابت ها دست یابد.

در این مسابقات تیم ملی رباتیک دانش آموزی رده زیر ۱۷ سال ایران متشکل از ۴۸ دانش آموز نخبه در قالب ۱۶ گروه سه نفره در پنج لیگ راگبی، فوتبالیست، سومو، خلاقیت و مجموع امتیازبندی حاضر شده بود.

در این رقابت ها، چین در جایگاه اول، ایران دوم و رومانی بر سکوی سوم ایستاد.

همچنین دو گروه سه نفره از دانش آموزان در رده زیر ۱۲ سال با عملکردی فوق العاده توانستند در لیگ خلاقیت سکو های دوم و سوم را تصاحب کنند و به مدال نقره و برنز دست یافتند. در این لیگ چین مقام نخست این رقابت ها را کسب کرد.

افزون بر این، در لیگ خلاقیت و رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال گروهی، دانش آموزان ایران توانستند برای نخستین بار در رقابتی نزدیک به مقام چهارم دست پیدا کنند.

پیش از این تیم ملی رباتیک دانش آموزی ایران موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود. همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ از ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ به مدت سه روز در شهر پکن برگزار شد.

تدوین برنامه جامع ارتقای سلامت دانش‌آموزان اولویت آموزشی است

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳، توسط ایسنا

 استاندار هرمزگان، تدوین برنامه جامع سلامت را برای رفع مشکل قد و وزن دانش‌آموزان به‌ عنوان اولویت دانشگاه علوم‌ پزشکی تعیین کرد.

مهدی دوستی ، در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر لزوم رصد دقیق شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برنامه جامعی را برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان تدوین کند تا با اجرای آن در سال‌های آینده دانش‌آموزان رشد قدی و جسمی مطلوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش ویژه معلمان جزایر و شهرستان بشاگرد افزود: ۲۵۰ معلم جدیدی که برای جزایر و بشاگرد جذب شده‌اند باید به صورت ویژه و متفاوت آموزش ببینند تا بتوانند محور تحول در این مناطق مهم استان باشند.

دوستی انضباط بخشی در حوزه آموزش را جرو نکات مهم در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: عمق بخشی به آموزش باید ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد، در همین راستا هماهنگی ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش استان همچنین متناسب با ظرفیت صنایع استان تدوین سرفصل‌های درسی مبتنی بر تقاضای صنایع، ضرورت دارد تا کلان تصویر آموزش استان با نقشه توسعه استان تطبیق داشته باشد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و مسئله محوری جلسات شورای آموزش و پرورش در تمام شهرستان‌ها، گفت: انتخاب مدیران مدارس باید با سخت‌گیری و دقت انجام شود چراکه مدیر مدرسه اگر انسان توانمندی باشد می تواند منشأ کشف استعدادها، بروز خلاقیت ‌ها و تحولات سخت افزاری و نرم افزاری باشد و بسیاری از نارسایی‌ها را از بین ببرد.

دوستی همچنین بر ارتقاء کیفیت تحصیل دانش‌آموزان هنرستان‌های جوار صنعتی تاکید کرد و گفت: ارتباط هنرجویان باید با صنعت افزایش پیدا کند.

حضور یک هرمزگانی، در اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳، توسط ایسنا

 تانیا چراغی سردشتی به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت.

اردوی تیم ملی این بازیکن در باشگاه ورزشی مهرین کمالی شهر بندرعباس در حال برگزاری است.

تانیا چراغی سردشتی به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جهانی کیک بوکسینگ ۲۰۲۴  WKA ، در وزن منفی ۶۵ کیلو گرم به مقابله با حریفان خود می‌رود.

تمرینات وی زیر نظر مربی او، سها موئیدی است.

این مسابقات در اوایل مهر ماه در کشور جمهوری چک در شهر پراگ برگزار خواهد شد.

مسابقات «اونو» و«اتللو» بازنشستگان در خانه امید بندرعباس برگزار شد

درادامه ششمین جشنواره ورزشی؛

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

مسابقات «اونو» و«اتللو» بازنشستگان در خانه امید پارک گلها بندرعباس برگزار شد.

؛ در ادامه ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری،با برگزاری مسابقات فکری «اونو»و«اتللو» در خانه امید پارک گلها بندرعباس برگزار گردید.

بر اساس این گزارش نفرات برتر به شرح ذیل مشخص شدند:

نفرات برتررشته اونو:

مقام اول:نسرین اعتمادی

مقام دوم:مریم ضعیفی

مقام سوم:گیتی پورنصیری

نفرات برتر رشته اتللو:

مقام اول:ملیح مرزبان

مقام دوم:معصومه آشوری زاده

مقام سوم:صغری موسی پور

۲۰۰ مددجوی کمیته امداد قشم در کلاس های مهارت آموزی شرکت کردند

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

رئیس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۲۰۰ مددجوی این نهاد در جزیره قشم با هدف پایدار سازی کسب و کار از ابتدای سال جاری تاکنون در کلاس های آموزش فنی و مهارتی شرکت کرده اند.

رضا تارک، رئیس کمیته امداد شهرستان قشم در این خصوص اظهار داشت: ۲۰۰ مددجوی این نهاد در جزیره قشم با هدف پایدار سازی کسب و کار خود از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت و پشتیبانی کمیته امداد در کلاس های آموزش فنی و مهارتی شرکت کرده اند.

تارک افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته های متنوع گلابتون دوزی، عکاسی، خوس دوزی، خیاطی، آرایشگری، نقش حنا، نقاشی روی پارچه، مکانیک خودرو، تعمیرات لوازم سرد کننده، برق خودرو، تاسیسات و فن بیان برگزار شده است.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این آموزش ها را توانمندسازی مددجویان و فرزندان آنان به منظور ایجاد، حفظ و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: ارتقا سطح آگاهی های علمی و مهارت های فنی و حرفه ای مددجویان تحت پوشش و نیازمندان جویای کار به منظور فراهم نمودن زمینه خوداتکایی خانواده ها، از دیگر اهداف این نهاد است.

رئیس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: حدود ۸۵ درصد از شرکت کنندگان در آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای یادشده، دختران و زنان سرپرست خانوار هستند.

تارک اضافه کرد: این آموزش ها با همکاری اداره فنی و حرفه ای، سازمان منطقه آزاد(بوستان بانوان) و آموزشگاه های آزاد قشم در حال برگزاری و پیگیری است.

تارک اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در امداد در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و عالی بر اساس شرح درس و استاندارد های مصوب شورای عالی آموزش های فنی و حرفه ای امداد برگزار می شود که در پایان به کارآموزان گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای اعطا می گردد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۶۵ مددجوی کمیته امداد قشم در دوره های آموزشی مهارت آموزی شرکت کرده بودند که در بخش ارایه آموزش های کسب و کار مبلغ ۱ میلیارد تومان و نیز حمایت و پایدار سازی مشاغل مددجویی مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

درخشش دختران نابینای هرمزگان در رقابت‌های ملی دو و میدانی

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

دانش‌آموزان دختر با آسیب بینایی هرمزگان در بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی کشوری با کسب ۴ مدال خوش درخشیدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: تیم دو و میدانی هرمزگان با حضور سه ورزشکار توانست با کسب ۴ مدال و ۲۳ امتیاز، مقام چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.

مجید رجبی افزود: در این مسابقات نازنین زهرا چوپانی با کسب دو مقام اول در رشته‌های دو ۶۰ متر و پرش طول، رؤیا رضوی راد با کسب مقام دوم در ماده ۲۰۰ متر و مقام سوم در ماده ۴۰۰ متر، نشان دادند که استان هرمزگان در حوزه ورزش دانش‌آموزان با آسیب بینایی، ظرفیت‌های خوبی دارد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی کشور در رشته‌های دو و میدانی، گلبال و شطرنج، یادواره شهدای خدمت، مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.

پذیرش بدون کنکور «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی تکذیب شد

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادعای پذیرش بدون کنکور «مبینا نعمت زاده» در رشته پزشکی این دانشگاه را تکذیب کرد.

حسین قناعتی ، در پاسخ به ادعای موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه طبق ضابطه خواهد بود. بنابراین پذیرش او بدون کنکور در رشته پزشکی تکذیب می‌شود.

مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از پیروزی، درخواست پذیرش بدون کنکور رشته پزشکی را در یکی از دانشگاه های کشور را از رییس جمهور داشت.  اخیرا نیز طی مصاحبه ای اعلام کرده بود رئیس جمهور با درخواستش برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرده است.

در این رابطه عبدالرسول پورعباس، سنجش با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمایند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل این عزیزان که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است.

اگر چه دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا بلافاصله برای پذیرش نعمت زاده اعلام آمادگی کردند اما مبینا نعمت زاده اعلام کرد که قصدش برای پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

جرئیات شرایط ثبت نام ایران خودرو برای مادران اعلام شد

ارسال شده در ۳ شهریور ۱۴۰۳

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ،مشمول هیچیک از شرایط ثبت نام نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا مابعد آنها متولد تاریخ ۲۴/۰۸/ ۱۴۰۰ به بعد باشند.

به گزارش صبح ساحل، تذکرات مهم در خصوص فرآیند ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو برای طرح مادران (متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) از سوی این شرکت اطلاع رسانی شد.

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول هیچیک از شرایط ثبت نام نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا مابعد آنها متولد تاریخ ۲۴/۰۸/ ۱۴۰۰ به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیشتر باشد، اولویت برای مادرانی است که در ۲۴ ماه گذشته از شرکت‌های خودروسازی خودرو دریافت ننموده‌اند. (توجه: ثبت نام در این طرح فقط توسط مادران حائز شرایط، مجاز است)

در زمان ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می‌تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مطلوبیت مورد نظر، انتخاب کند. از بین محصولات انتخاب شده، به ترتیب درخواست مشتری در فرآیند اولویت‌بندی هر خودرو شرکت داده می‌شود و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری منظور خواهد شد.

ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس www.ikcosales.ir از ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۳ آغاز شده و تا روز سه شنبه مورخ ۳۱ مرداد فعال خواهد بود.

لیست بانک‌های ثبت نام ایران خودرو

متقاضیان باید در یکی از بانک‌های زیر حساب را به نام ایران خودرو وکالتی نمایند:

تجارت- صادرات – ملت – آینده – سپه – کارآفرین – شهر – اقتصادنوین – رفاه کارگران – مهر ایران – ملی – رسالت – پارسیان – دی – پاسارگاد – پست بانک – کشاورزی – سینا – گردشگری – توسعه تعاون – سرمایه – ملل

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!