ادامه صدرنشینی فولاد هرمزگان در لیگ برتر هندبال زنان

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

در هفته ششم لیگ برتر هندبال زنان تیم فولاد هرمزگان با ۱۲ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد.

هفته ششم لیگ برتر هندبال زنان با چهار دیدار پیگیری شد. در اولین دیدار دو تیم قعرنشین شهید چمران لارستان و سنندج به مصاف هم رفتند که لارستان با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ پیروز شد و اولین دو امتیاز خود در لیگ برتر را به دست آورد.

تیم صدرنشین فولاد هرمزگان با حساب ۲۷ بر ۲۴ مقابل تیم رده چهارمی شهدای رزکان البرز به برتری رسید.

سنگ آهن بافق با نتیجه ۳۳ بر ۱۹ برابر فولاد و زاگرس جنوبی با حساب ۲۹ بر ۲۶ مقابل نفت و گاز پیروز شدند.

نتایج کامل هفته ششم لیگ برتر هندبال زنان:

شهید چمران لارستان ۲۶ – سنندج ۲۵

زاگرس جنوبی ۲۹ – نفت و گاز گچساران ۲۶

شهدای رزکان البرز ۲۴ – فولاد هرمزگان ۲۷

سنگ آهن بافی ۳۳ – فولاد مبارکه سپاهان ۱۹

رده‌بندی تیم‌ها در پایان هفته ششم لیگ برتر هندبال زنان:

فولاد هرمزگان ۱۲ امتیاز

زاگرس جنوبی ۱۰ امتیاز

سنگ آهن بافق ۱۰ امتیاز

شهدای رزکان البرز ۶ امتیاز

فولاد مبارکه سپاهان ۶ امتیاز

نفت و گاز گچساران ۲ امتیاز

شهید چمران لارستان ۲ امتیاز

سنندج صفر امتیاز

هفته پنجم لیگ برتر هندبال زنان ۵ آبان انجام شد و بعد از آن به دلیل حضور تیم ملی زنان در مسابقات قهرمانی جهان مسابقات لیگ برتر به تعویق افتاد.

سینگو الایت هرمزگان بر سکوی قهرمانی ایستاد

لیگ پینت بال بانوان باشگاه‌های کشور

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

نماینده هرمزگان در لیگ پینت بال بانوان باشگاه‌های کشور قهرمان شدند.

تیم سینگو الایت از هرمزگان با کسب ۳۷۷ امتیاز عنوان قهرمانی مسابقات لیگ پینت بال بانوان باشگاه کشور را به خود اختصاص داد. در مرحله چهارم این مسابقات به میزبانی بندرعباس شش تیم حاضر با یکدیگر رقابت کردند که در پایان نماینده هرمزگان تیم سینگو الایت بر سکوی نخست ایستاد.

تیم های بلونا از رشت با کسب ۳۱۵ امتیاز ، سینگو خلیج فارس از هرمزگان با ۲۱۵ امتیاز و اسپاد از مشهد با ۱۳۳ امتیاز در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند. مرحله چهارم این مسابقات در کلاس الکترونیک ۳ نفره برگزار شد.

مسابقات گزینش المپیک پاریس: کیانا کمال زاده در کایاک دو نفره عنوان قهرمانی کسب کرد

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

کیانا کمال‌زاده  قایقران هرمزگانی در تست مسابقات گزینش المپیک پاریس انتخاب شد.

به گزارش صبح ساحل،  نخستین  مرحله تست انتخاباتی مطابق دستورالعمل انتخاب ورزشکاران اعزامی به انتخابات المپیک آب‌های آرام  در دریاچه ازادی برگزار شد و کیانا کمال زاده در کایاک دو نفره به همراه تانیا کارگر پور اول شدند.

علی رغم این که کمال زاده در دوره نقاحت به سر می برد  موفق شد مقام اول را در مسابقات گزینشی المپیک پاریس را  کسب کنند.

کمبود شیر خشک در کشور بر طرف شد

وزیر بهداشت:

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده با ثبت کد ملی و تاریخ تولد، هر نوزاد زیر دو سال ماهانه ۱۰ قوطی شیر خشک دریافت می‌کند و کمبود شیر خشک در کشور بر طرف شد.

بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال کشور در بابل اظهار کرد: متاسفانه شیر خشک در کشور قاچاق می‌شد و هم اینکه مصارف غیر واقعی داشت که با برنامه ریزی‌های انجام شده این مشکل حل شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در توزیع شیر خشک در کشور وجود ندارد و هر نوزاد زیر دوسال با ثبت کد ملی و تاریخ تولد در هر ماه ۱۰ قوطی شیر خشک با نرخ قبلی دریافت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت دارو در سال جاری به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به همراه وزارت بهداشت ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

شمسایی و ۲ بانوی ایرانی در میان ۱۰ مربی برتر فوتسال جهان

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

سایت فوتسال پلنت گزینه‌های بهترین مربیان زن و مرد فوتسال جهان در سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد.

در ادامه معرفی برترین های فوتسال جهان، سایت فوتسال پلنت گزینه‌های بهترین مربیان زن فوتسال جهان در سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد.

در بین این ۱۰ گزینه نام فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران و شهناز یاری سرمربی ایرانی سابق تیم ملی فوتسال بانوان عراق هم دیده می شود.

همچنین سایت «فوتسال پلنت» در ادامه معرفی نامزدهای بهترین‌های فوتسال جهان در سال 2022 میلادی، 10 مربی مرد برتر این سال را معرفی کرد که نام وحید شمسایی نیز در این فهرست دیده می‌شود.

پیش از این تیم ملی فوتسال ایران نیز در جمع کاندیداهای بهترین تیم فوتسال سال جهان قرار گرفته بود.

گفتنی است، پیش‌تر فرزانه توسلی در بخش بهترین دروازه‌بان بانوان، سعید مومنی در بخش بهترین دروازه‌بان مردان و تیم ملی فوتسال بانوان ایران در بخش بهترین تیم ملی بانوان جهان نامزد شده بودند.

مدیر روابط عمومی هیات شنا هرمزگان منصوب شد

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

“منوچهر مهنی نسب”، رئیس هیات شنا هرمزگان، طی حکمی «سمانه کمالی باغستانی» را به عنوان مدیر روابط عمومی هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان هرمزگان منصوب کرد.

به گزارش آوای دریا، متن حکم به شرح زیر است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب سرکار عالی به موجب این حکم به عنوان مدیر روابط عمومی هیات شنا شیرجه و واترپلو استان هرمزگان منصوب می شوید. امید است با توکل به خداوند متعال و بهره گیری از تمام ظرفیت های بالقوه و همچنین اقدامات مبتنی بر برنامه ریزی و نیز استفاده بهینه از منابع در راستای نیل به اهداف تبیین شده هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان هرمزگان تلاش نمایید.

ان شاالله خدمت خالصانه و ارزشمند سرکار عالی در راستای وظایف و مسئولیت های محوله موجبات رضایت حق تعالی را فراهم خواهد آورد. توفیقات روز افزون شما را در نیل به اهداف کلان و استراتژی های فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت دارم.

گفتنی است، از جمله سوابق کاری او، که از خبرنگاران استان است، می‌توان به مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، مدیر کانون بسیج رسانه بانوان استان هرمزگان، مدیر روابط‌عمومی کمیته بانوان هیات فوتبال استان و مدیر روابط عمومی هیات ورزش های روستایی و عشایری استان، مدیر روابط‌عمومی خانه مطبوعات و رسانه های استان، مدیر روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان،عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه های هرمزگان، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مداحان سپاه امام سجاد هرمزگان، مشاور رسانه ای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس، خبرنگار خبرگزاری ایمنا، مدیر خبرگزاری ایلنا در هرمزگان، مدیر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان، مدیر مسوول هفته نامه هرمزگان من را در کارنامه کاری خود دارد.

جزئیات مرگ دانش آموز ۱۱ ساله در یکی از مدارس بندرعباس

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

صدیقه دهقانی دانش آموز پایه پنجم دبستان دخترانه اسوه روستای چهچکور بندرعباس حوالی ساعت ۱۶ روز دوم دی ماه در حیاط مدرسه دچار ایست قلبی ناگهانی می شود و ساعتی بعد در مسیر انتقال به بیمارستان خلیج فارس جان خود را از دست می دهد.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:  این دانش آموز در حیاط مدرسه همراه با همکلاسی های خود بوده که به ناگاه دچار درد شدید ناگهانی و بی حالی می شود و به زمین می نشیند.

 اولیای مدرسه و دانش آموزان ابتدا وضعیت وی را بررسی و سپس با اطلاع به اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان خلیج فارس منتقل می شود که متأسفانه با وجود تلاش های کادر اورژانس و تیم درمانی، وی جان خود را از دست می دهد.

پیکر وی با حضور خانواده و اقوام، جمعی از معلمان و هم کلاسی ها به خاک سپرده شد.

 پیگیری‌ها از اورژانس ۱۱۵ بندرعباس و مسؤولان بیمارستان خلیج فارس حکایت از آن دارد که این دانش آموز دچار ایست قلبی ناگهانی شده بود و علت فوت وی نیز همین مسأله ثبت و درج شده است.

بندرعباس، میزبان جشنواره ملی اقوام ایران؛ جشنواره از ۷ تا ۱۶دی‌ماه در پارک ساحلی غدیر در حال برگزاری است

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: جشنواره ملی اقوام ایران، سوغات و صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد محسنی»، با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با همکاری فرمانداری و شهرداری بندرعباس روز پنج‌شنبه ۷ دی‌ماه در بندرعباس افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: جشنواره ملی اقوام ایران از ۷ تا ۱۶ دی‌ماه به مدت ۱۰ شب در محل پارک ساحلی غدیر (زیر پرچم) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در قالب ۲۵۰غرفه محصولات خود در حوزه صنایع‌دستی، سوغات و خوراک را عرضه خواهند کرد، افزود: برپایی سیاه‌چادر و اجرای موسیقی سنتی اقوام از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

محسنی اضافه کرد: این جشنواره  در مدت برگزاری از ساعت ۱۶ تا ۲۴  پذیرای بازدید عموم خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: فرهنگ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش‌های ملی دارد و برپایی این‌گونه رویدادهای گردشگری می‌تواند فرهنگ، پیشینه و آداب‌ورسوم غنی اقوام مختلف را به نسل جدید معرفی کند.

۲۳ اثر صنایع‌دستی هرمزگان مهر اصالت ملی دریافت کردند

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت:  ۲۳ اثر صنایع‌دستی هرمزگان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: در هفتمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور پس از ارزیابی داوران از میان ۳۷  اثر استان هرمزگان، ۲۳ اثر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این دوره نشست داوری ملی به میزبانی استان بوشهر بود، افزود: داوری مُهر اصالت ملی هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود و محصولاتی که به بخش داوری می‌رسند ازنظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

او ضمن تشکر از ساناز رمجی معاون صنایع‌دستی و بتول حاجعلیزاده کارشناس صنایع‌دستی در دفاع از آثار راه یافته به هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی ادامه داد: شال باتیک مرغ سخنگو اثر ریحانه اعرابی در رشته چاپ کلاقه‌ای، جعبه و ساک حصیری اثر حلیمه یزدان پناه، گردنبد بانو و ست گردنبند و دستبند مکران اثر گلشاه نیکنام در رشته زیورآلات سنتی، جلیقه قلمکار با تلفیق گلابتون و شلوار قلمکار با تلفیق نوارهای سنتی بومی دوزی اثر الهام افشار،  ست حوله دست وحمام دستباف اثر آرزو قریشی در رشته نساجی سنتی، رومیزی گلابتون دوزی اثر  سهیلا هاشمی پور، جلبیل خوسی اثر سارا پرمر، ست کراپ و مینی اسکارف خوس دوزی اثر زهرا رئیسی، کوسن  گلابتون دوزی اثر مرجان بردبارمنش، جلیقه خوس دوزی اثر فاطمه بازماندگان، برقع و کوسن گلدوزی اثر کارگاه بادگیر لافت، لباس محلی اثر فرخنده بادروج، شلوار بندری اثر شرکت تعاونی نقش و نگار الماس هرمز، جلبیل خوسی اثر فائقه عسکری، شلوار جنگلی صغری میرشکاری، زیرانداز گلیم اثر طلعت کریمی، رانر گلیم اثر رخساره جهانشاهی، مانتو سنتی طرح شیلا با پارچه دستباف اثر آذرخسروانی فر و جلبیل خوس دوزی اثر زهرا رئیسی آثار دریافت کننده مهر اصالت ملی صنایع‌دستی از هرمزگان هستند.

محسنی تأکید کرد:  آثاری که مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند، در داوری بین‌المللی مهر اصالت یونسکو حضور دارند.

سقف خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری برداشته می‌شود

ارسال شده در ۹ دی ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، سقف‌گذاری خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری برداشته می‌شود.

محمد اسماعیل کاملی در گفت و گویی افزود: حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و طبق دستورالعمل جدید محدودیت‌های قبلی برداشته شد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک، به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد؛ این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که تحت سقط جنین‌های مکرر قرار می‌گیرند و تا پیش از این نیز بیمه نبود.

کاملی با بیان اینکه بررسی وضعیت تخمدان برای سنجش سلامت تخمک گذاری بانوان تحت درمان ناباروری خدمتی بود که تا پیش از این تحت پوشش نبود و اکنون بیمه شده است، گفت: بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز که تا پیش از این بیمه نبود هم اکنون بیمه شده است.

وی افزود: همه خدمات در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند تا ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز ملکی دیگر تحت پوشش قرار گرفته است.

کاملی در خصوص محدودیتی که در برخی مراکز درمان ناباروری در استفاده از این خدمات وجود دارد، گفت: در دستورالعمل جدید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد و اینگونه مشکلات رفع شده است؛ در دستورالعمل قبلی تا ۳ بار استفاده از هر خدمت در سال داشتیم که در دستورالعمل جدید، حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: آزمایش‌های غربالگری نیز اگر در تشخیص پزشک باشد و زوجین در سامانه‌های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور معرفی و ثبت شوند نیز با پوشش بیمه ارائه می‌شود.

کاملی گفت: این پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی برای هزینه‌های خدمات تخصصی کمک باروری شامل خدمات میکرواینجکشن، لقاح داخل رحمی، انتقال جنین فریز شده و IVF با تعرفه دولتی است.

تا پیش از این، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۰ خدمت جراحی و ۴ خدمت فوق تخصصی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشت.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!