بیشترین تماس ها با خط ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری و همسر آزاری است

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط انتخاب

محمود علیگو رییس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه در تمام مراکز استان‌ها خانه امن ایجاد شده است، گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی موارد کودک آزاری و همسرآزاری است.

علیگو با بیان اینکه در تمام مراکز استان‌ها خانه امن ایجاد شده است، گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی موارد کودک آزاری و همسرآزاری است.

محمود علیگو رییس اورژانس اجتماعی کشور درباره اظهارات نماینده شورای شهر شهرستان سردشت مبنی بر عدم وجود خانه امن در این شهرستان و ضرورت وجود این خانه‌ها در شهرستان سردشت گفت: ما در تمام مراکز استان‌ها خانه امن را ایجاد کرده ایم. ما براساس وضعیت منابع بودجه‌ای این خانه‌ها را ایجاد می‌کنیم. اگر کسی در شهر‌هایی که فاقد خانه امن هستند با مشکل مواجه شوند، اورژانس اجتماعی مداخله کرده و در صورت نیاز فرد را به خانه امنی در مرکز استان منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: اخیرا نیز خانواده‌ای بودند که در فاصله دوری از مرکز استان سیستان و بلوچستان دچار مشکل شده بودند و با مداخله اورژانس اجتماعی افراد آسیب دیده به خانه امنی در مرکز استان منتقل شد.

رییس مرکز اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: در حال حاضر در تمام مراکز استان‌ها مجموعه‌های نگهداری از زنان وجود دارد. همچنین بیش از ۳۰۰ مرکز مداخله در بحران داریم که اقدامات مداخله‌ای را از طریق اورژانس اجتماعی انجام می‌دهند.

علیگو با بیان اقدامات اورژانس اجتماعی برای زنان وکودکان است، تصریح کرد: سازمان اورژانس اجتماعی این قابلیت را دارد که اقدامات لازم درباره حفاظت از زنان آسیب دیده را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر منابع مالی تامین شود و از نظر مالی مشکلی وجود نداشته باشد ما هم مایل هستیم که در مناطق آسیب خیز در صورتی که موارد آسیب پذیر بالا باشد نسبت به ایجاد خانه امن اقدام کنیم. اما وقتی موارد آسیب پذیرکم است و منابع مالی هم وجود ندارد ترجیحا فرد را در صورت نیاز به مرکز استان منتقل می‌کنیم.

رییس اورژانس اجتماعی کشور همچنین درباره بیشترین مواردی که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده گفت: بیشترین مواردی که به اورژانس اجتماعی اطلاع داده می‌شود؛ مواردی مانند کودک آزاری و همسر آزاری است.

وی درباره تاثیر کرونا بر افزایش این موارد گفت: اینگونه نیست که کرونا در این خصوص تاثیرگذار باشد البته تاثیر داشته، اما چشمگیر نبوده است.

علائم مزمن کووید ۱۹ در کدام گروه شایع‌تر است؟

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰

به گفته متخصصان امپریال کالج لندن، علائم مزمن کووید ۱۹ در زنان شایع‌تر است و این خطر با افزایش سن بیشتر می‌شود.

پزشکان انگلیسی می‌گویند: مطالعه‌ای جدید نشان داده است حدود ۴۰ درصد افراد مبتلا به کوویدـ۱۹ تا ۱۲ هفته یا بیشتر علائم مزمن بیماری را دارند.

به نوشته ایسنا، در همین حال یک متخصص انگلیسی هشدار داده است که اقلیت کوچکی از مبتلایان شاید تا سال‌ها با مشکلات سلامتی مرتبط با این بیماری دست‌به‌گریبان باشند.

به گفته متخصصان امپریال کالج لندن، علائم مزمن کووید ۱۹ در زنان شایع‌تر است و این خطر با افزایش سن بیشتر می‌شود.

در بخشی از مطالعه “ری‌اکت‌ـ‌۲” امپریال کالج، از ۵۰۸ هزار و ۷۰۷ نفر در انگلیس سوال شد که آیا در دوره همه‌گیری به کوویدـ‌۱۹ مبتلا شده‌اند. داوطلبان همچنین به سوال‌هایی در مورد طول مدت ۲۹ علامت متفاوت مرتبط با ابتلایشان به کووید پاسخ دادند.

نتایج نشان داد ۷۶ هزار و ۱۵۵ نفر در فاصله آغاز همه‌گیری تا فوریه ۲۰۲۱ به کووید علامت‌دار مبتلا شده بودند. از این تعداد، ۲۸ هزار و ۷۱۳ نفر یا ۳۷.۷ درصد، دست‌کم یکی از علائم را تا ۱۲ هفته یا بیشتر داشته است. وقتی به نسبت مجموع جمعیت انگیس سنجیده شود، این رقم دو میلیون نفر برآورد می‌شود. تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۱ نفر از شرکت‌کنندگان این پژوهش‌ یعنی ۱۴.۸ درصد در این بازه زمانی دست‌کم سه علامت داشته‌اند.

برخی از این علائم عبارت از خستگی، بدن‌درد، بی‌رمقی، بدخوابی و درد قفسه سینه هستند.

هلن وارد، استاد سلامت عمومی در امپریال کالج که در نظارت بر این پژوهش مشارکت داشته است، گفت: نمی‌دانیم علائم تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد زیرا قبلا در چنین وضعیتی نبوده‌ایم. هرچند برای برخی افراد به گمانم اقلیتی کوچک، احتمال دارد مزمن شود و تا سال‌ها بماند.

پروفسور پل الیوت، مدیر طرح ری‌اکت نیز گفت که احتمال می‌دهد برخی افراد عوارض بسیار بلندمدت داشته باشند. اما آنچه نمی‌دانیم این است که این افراد چه تعداد خواهند بود.

وی افزود: بی‌تردید افرادی هستند که عضوی از بدنشان درگیر شده و آسیب دیده است. عوارض این مشکل در آن‌ها ادامه خواهد داشت‌ مانند فیبروز ریه.

با وجود این، پروفسور الیوت گفت که حال بیشتر افراد در فاصله زمانی ۴ تا ۱۲ هفته بهتر می‌شود. ‌

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد چاقی، استعمال دخانیات یا سیگار برقی، بستری شدن یا نشدن در بیمارستان همگی در افزایش احتمال بروز علائم مزمن دخیل‌اند و این در حالی است که احتمال درگیری آسیایی‌ها با مشکلات مزمن بلندمدت کمتر است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، او در ادامه افزود: هنوز خیلی چیزها را باید بفهمیم تا عوارض بلندمدت کووید، آسیب‌شناسی شود و اینکه چرا پس از ابتلای اولیه، این همه آثار متفاوت روی بدن دارد.

آغاز ثبت نام چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر هرمزگان

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ثبت نام چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر استان از اول تیرماه تا ١٠ مردادماه ادامه دارد.

“هادی ابراهیمی” افزود: کارآفرینان استان جهت  شرکت در چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر می توانند به سامانه جشنواره کارآفرینان برتر به آدرس اینترنتی www.karafarinanebartar.ir  یا karafarinanebartar.mcls.gov.ir مراجعه کنند و در این سامانه ها همچنین از نظام نامه و شیوه اجرایی جشنواره نیز  مطلع شوند.

وی اظهارداشت:  برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر همه ساله با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان در سه بخش اقتصادی صنعت، کشاورزی و خدمات انجام می شود که با توجه به اهمیت بخش گردشگری و صنایع دستی و توسعه کارآفرینی ، در این دوره بخش گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار  سایر بخش ها اضافه شده است.

ابراهیمی، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر و معرفی آنان به عنوان الگو به جامعه بویژه جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کار و کسب، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، حمایت معنوی از کارآفرینان و تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

شیرینی پاری برست

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰

پاری برست یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که یکی از معروف ترین شیرینی های کشور فرانسه است، نوعی شیرینی مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. نکته جالب در مورد شیرینی پاری برست این است که این شیرینی از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیرینی خامه ای یا همان نون خامه ای نارنجکی ما ایرانی ها دارد. پس اگر به شیرینی های خامه ای علاقمند هستید حتما این شیرینی خوشمزه و لاکچری را در منزل تهیه کنید

مواد لازم

آرد سفید  ۱ پیمانه

آب           ۱ پیمانه

کره          ۱۰۰ گرم

تخم مرغ   ۴ عدد

شکر         ۲ قاشق غذاخوری

وانیل        نوک قاشق چایخوری

نمک         ۱ پنس

خامه فرم گرفته        به مقدار کافی

طرز تهیه:

برای تهیه شیرینی پاری برست فرانسوی ابتدا آرد را از الک رد می کنیم و کنار می گذاریم. کره را داخل قابلمه ای قرار می دهیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا ذوب شود و آب ،شکر و نمک به آن اضافه می کنیم.

سپس اجازه می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و شروع به جوشیدن کند. در ادامه آرد را به صورت یک باره به قابلمه اضافه می کنیم و با قاشق چوبی سریع مواد را مخلوط می کنیم تا آرد داخل مواد گلوله نشود.

در این مرحله خمیر را مرتبا با قاشق باز می کنیم و جمع می کنیم و زیر و رو می کنیم تا رطوبت داخل خمیر کاملا خارج شود و همین طور خمیر خنک شود. حدودا ۱۰ دقیقه زمان می برد تا خمیر به طور کامل آماده شود.

حالا خمیر را داخل یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس تخم مرغ ها را اول در پیاله ای می شکنیم اگر سالم بودن به خمیر اضافه می کنیم و با همزن برقی دور تند خوب می زنیم تا کاملا خمیر یکدست شود.

به آخرین تخم مرغی که اضافه می کنیم وانیل را می افزاییم و به مایه خیر اضافه می کنیم. سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود.

کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم. ماسوره گرد یا ستاره ای و یا هر مدلی که تمایل داریم را داخل قیف قرار می دهیم و خمیر را داخل آن می ریزیم و با فاصله خمیر را به هر صورت که تمایل داریم روی سینی پایپ می کنیم.

باید توجه کنیم که خیلی نازک یا ضخیم بودن پایپ ها باعث می شود تا نان ها پخت یکسانی نداشته باشند.برای همین اگر به صورت حلقه ای پایپ می کنیم دو مرتبه روی هم انجام می دهیم تا نان ها نازک نشوند.

اگر دوست داشته باشید می توانید بعد از پایپ کردن روی نان ها با قلمو آغشته کرده با سفیده تخم مرغ کاور کنید و کمی پرک بادام و پودر قند روی آن ها الک کنیم، با این کار ظاهر شیرینی ها مجلسی تر می شود.

در این مرحله سینی را داخل فر قرار می دهیم تا با همان ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه نان ها بپزند. می توانید در آخر که از پخت نان ها مطمئین شدیم گریل را به مدت ۱ دقیقه روشن کنیم تا نان های خوش رنگ تری داشته باشیم.

نان های را از داخل فر بیرون می آوریم و روی آن ها پارچه ای قرار می دهیم تا خشک نشوند و خنک شوند. بعد نان ها را برش می زنیم و داخل آن ها را با خامه فرم گرفته پر می کنیم و در دیس می چینیم.

فوران ویروسی در هرمزگان/ به پیک پنجم کرونا نزدیک‌تر شده‌ایم

رییس کمیته اپیدمیولوژی کرونا اعلام کرد:

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ گفت: در استان‏‌های هرمزگان، فارس و بوشهر کانون‎‌های جدید از واریانت‌های آفریقای‌جنوبی و هندی ایجاد شده؛ به‌ طوری‌ که فوران ویروسی در این مناطق روی داده است. به همین دلیل تیم‌های واکنش سریع وارد عمل شده‎‌اند و برای کنترل ویروس تلاش می‌کنند.

حمید سوری افزود: واقعیت این است که واریانت‏‌های آفریقای‌ جنوبی و هندی، توانایی بالایی برای ابتلای سریع شهروندان دارند و این می‎تواند خطر آغاز پیک پنجم کرونا را در کشور قوت بخشد.

سوری ادامه داد: به عبارت دیگر می‌توان گفت به پیک پنجم کرونا نزدیک‌تر شده‌ایم. این‌ طور که به نظر می‌رسد کنترل شرایط و جلوگیری از بروز پیک پنجم در گرو اقدامات گسترده‎ای است که نباید از آن غافل شویم.

وی اضافه کرد: درست است که واریانت‌های آفریقایی و هندی شدت بیماری‌زایی بالایی دارند اما کارهای پیشگیرانه می‏‌تواند باعث کنترل بیماری شود.

به گفته سوری الگوی بیماریابی باید در کشور تغییر کند و روند انجام تست و کنترل بیماری در مناطقی که کانون‏ واریانت‎‌های آفریقای‌ جنوبی و هندی است باید سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید19 گفت: علاوه‌ بر این، ترددها باید به‌ طور سختگیرانه‌ای کنترل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی افزود: تست کرونا در مبادی ورودی و خروجی ‌مناطق آلوده افزایش یابدو انجام تست از مسافرانی که بدون علامت هستند و از این مناطق خارج می‎شوند نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای کنترل بیماری کرونا و کاهش احتمال وقوع پیک پنجم باید به آن‎ توجه شود.

سوری خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم که از ابتدایی‌ترین اصول پیشگیری از خطر است.

وی اضافه کرد: به موازات همه این محدودیت‌ها برای پیشگیری از وقوع موج پنجم، بالابردن سرعت واکسیناسیون در کشور که این روزها به دلیل پاره‌ای از مشکلات به‌کندی انجام می‌شود، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان حوزه بهداشت باید به آن توجه کنند؛ موضوعی که در مناطق آلوده به واریانت‌‎های آفریقای‌ جنوبی و هندی اهمیت بیشتری دارد.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ افزود: فارغ از توصیه به رعایت مسائل بهداشتی که در تمام طول مدت فراگیری ویروس کرونا بر آن تاکید شده،‌ افزایش سرعت واکسیناسیون و گستردگی آن در همه مناطق کشور بااهمیت‌ترین راهکار برای کنترل بیماری کروناست.

سوری در پایان گفت: در حال حاضر تنها راه ایمنی در برابر این ویروس، واکسیناسیون همه مردم جامعه است.

قضاوت دو بانوی هرمزگانی در رقابت های هندبال ساحلی کشور

دبیر هیات هندبال هرمزگان خبر داد

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط صبح ساحل

دو داور هرمزگانی مسابقات هندبال ساحلی باشگاه های کشور را قضاوت می کنند.

فرامرز عیانی دبیر هیات هندبال هرمزگان گفت : دو داور بانوی هرمزگانی مسابقات هندبال ساحلی باشگاه های کشور منطقه جنوب کشور را قضاوت می کنند.

وی بیان داشت: طاهره محمدی و سیده عسل موسویان دو داور هرمزگانی هستند که مسابقات هندبال ساحلی منطقه جنوب کشور به میزبانی کرمان را داوری خواهند کرد.

دبیر هیات هندبال هرمزگان اظهار داشت: در مسابقات هندبال ساحلی باشگاه‌های کشور برای نخستین بار چهار  تیم بانوان از هرمزگان در آن شرکت کرده اند.  وی بیان گفت : تیم های هندبال نایبند الف و ب، آذرخش و هیات هندبال هرمزگان چهار نماینده استان در این رقابت ها با تیم های از بوشهر،  کرمان ، اصفهان و فارس رقابت می کنند.‌

بانوی تیرانداز فولاد هرمزگان بر سکوی قهرمانی ایستاد

در لیگ دسته یک تپانچه بادی بانوان کشور

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط صبح ساحل

هفته اول و دوم چهاردهمین دوره لیگ دسته یک تپانچه بادی بانوان به مناسبت گرامیداشت زنده یاد محمد علی فریدونی در دو نوبت صبح و بعداظهر با حضور ۷ تیم به میزبانی تیم های امیدهای تیراندازی و هیات البرز در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری بین خطوط برگزار شد.

در بخش تیمی هفته اول، تیم های امیدهای تیراندازی، هیات البرز و شرکت فولاد هرمزگان با غلبه بر تیم های تیگرا، هیات قم و آرس به پیروزی رسیدند. در این هفته تیم سام سهام گستر مازندران در قرعه استراحت به سر می برد. همچنین در بخش تیمی هفته دوم،  تیم های امیدهای تیراندازی، آرس و شرکت فولاد هرمزگان در برابر تیم های هیات قم، هیات البرز و سام سهام کستر مازندران به پیروز دست یافتند. در این هفته تیم تیگر در استراحت بود.

با برگزاری فینال این رقابت ها، مهدیسا برزگر تیرانداز نوجوان کشورمان از تیم شرکت فولاد هرمزگان به عنوان قهرمانی دست یافت و زهرا ایلیات از هیات البرز و الهام هریجانی از شرکت فولاد هرمزگان به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. در پایان نیز مراسم اهدای جوایز نقدی ورزشکاران با حضور بدرالملوک کهرنگی نایب رییس بانوان فدراسیون، رضا ملک محمدی دبیر، سید جعفر حسینی رییس سازمان لیگ، کامبیز خوشنودپور سرپرست هیات تیراندازی استان البرز و دیگر مسئولان و سرپرستان باشگاه ها برگزار شد.

تا پایان هفته دوم چهاردهمین دوره لیگ دسته یک تیراندازی بانوان کشور تیم امیدهای تیراندازی بر سکوی قهرمانی ایستاد.‌ فولاد هرمزگان در مکان دوم قرار گرفته است. آرس در جای سوم ایستاده است و تیم های هیات البرز، هیات قم ، تیکرا و سام سهام گستر مازندران در مکان های چهارم تا هفتم جدول رده بندی قرار گرفتند.

شیوه بازگشایی مدارس در مهر/ واکسیناسیون معلمان و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مرداد

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط ایسنا

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مرداد ماه خبر داد

محسن‌بیگی درباره تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی،  با اشاره به برنامه ریزی برای واکسناسیون معلمان، گفت: ما نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم و بازگشایی مدارس از مهر ماه ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه موکول کرده است، افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس (راننده سرویس و غیره) واکسن کرونا دریافت کنند. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت بهداشت،  داده‌های واکسیناسیون را بررسی و احصا می‌کند.

وی با اشاره به این که حدود ۱۰۰ هزار راننده‌ سرویس در ایران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معلم‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص شیوه بازگشایی مدارس، توضیح داد: ممکن است در سال تحصیلی جدید بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت غیر حضوری شود. برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه‌ آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. همچنین بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند، در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند.

وی تاکید کرد: تجربه‌ آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم به اندازه‌ کافی از خطرات کرونا آگاه هستند، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» مدارس مختلف با جمعیت‌های گوناگون را در سال تحصیلی جدید مدیریت کند.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و ساختارهای فیزیکی تا ابتدای مهر ماه مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

سه روز اول بهترین زمان معالجه بیماری کروناست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

نوروزیان بیان کرد: علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به داشتن همه علامت‌ها با هم نیست و داشتن یک یا دو علامت نشانه کروناست، اظهار کرد: شهروندان هرمزگانی در صورت مشاهده این نشانه‌ها به مراکز غربالگری کووید یا به مطلب‌های پزشک‌های عمومی و متخصصان عفونی و داخلی مراجعه کنند.

نوروزیان بیان کرد: مردم در صورت بروز علائم شدیدتر این بیماری همچون تنگی نفس، سرفه، خستگی و ضعف مفرط به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان اضافه کرد: سه روز اول بهترین زمان معالجه این بیماری است که می‌تواند از پیشرفت بیماری، بستری و در نتیجه مرگ بیماران جلوگیری کند.

پیک بیماری کرونا در هرمزگان رو به افول است

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت:

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط ایسنا

معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به هرمزگان، از بیمارستانهای خلیج فارس و شهید محمدی بندرعباس و پیامبر اعظم(ص) قشم بازدید کرد.

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت به همراه دکتر گل پیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت صبح امروز(چهارم تیرماه) با هدف بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ و نحوه ارائه خدمت به بیماران در مراکز درمانی از ۳ بیمارستان تخصصی هرمزگان بازدید کردند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت در این بازدید گفت: یکی از اهداف برنامه سفر به هرمزگان، دیدار با مدافعین سلامت و عرض خدا قوت به پزشکان و کادر درمانی استان که در شرایط سخت اپیدمی در حال خدمت به بیماران هستند، بود.

دکتر رضا گل پیرا افزود: با توجه به شرایط بیماری در هرمزگان، مقرر شد در این سفر ضمن بررسی نیازها و کمبودهای درمانی، در صورتی که نیاز به تجهیزات بیمارستانی وجود داشته باشد، با نظر موافق معاونت درمان وزارت بهداشت، تامین و برای رسیدگی بهتر و با کیفیت تر به بیماران، در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز با موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت نیز بنا به درخواست دانشگاه در اسرع وقت در اختیار مراکز درمانی استان قرار خواهد گرفت.

گل پیرا عنوان کرد: از دیگر اهداف این سفر، بررسی وضعیت وخامت و شیوع بیماری، ارزیابی روند سرعت سرایت و وخامت بیماری و مقایسه آن با سایر مناطق کشور بود و همچنین بررسی وضعیت بیمارانی که در آی سی یو بستری هستند و چگونگی اوضاع و احوال آنها نسبت به سایر بیمارانی که در بخش بستری هستند، مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.

 وی بیان کرد: خوشبختانه پیک بیماری در هرمزگان رو به افول و تعداد تخت های خالی به اندازه کافی و بیش از نیاز فعلی است، خوشبختانه اشباعی که تصور میشد وجود داشته باشد، وجود ندارد و ارائه خدمات درمانی به نحو مطلوب به بیماران در حال انجام است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!