نه به لغو قانون سقط‌ درمانی در طرح جوانی جمعیت

ارسال شده در ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، توسط فارس

بر طبق مصوبه‌ی مجلس در مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۹، قانون سقط درمانی جنین‌های ناهنجار و ناقص الخلقه که مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود، نسخ خواهدشد.

بر اساس این ماده واحده سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب حرج مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد قبل از ولوج روح چهار ماه با رضایت زن مجاز می‌باشد و مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود.

اما این ماده واحده با تصمیم روز ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ مجلس نسخ شد.

اما آیا به دنیا آمدن فرزندانی با عیوب و بیماری‌های ژنتیکی که اغلب ناتوان هستند و جامعه را با مشکلات عاطفی و روانی مواجه خواهند کرد و همچنین بار اقتصادی زیادی را بر خانواده ها و جامعه تحمیل می کنند، می تواند جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها را در پی داشته باشد؟!

نگهداری و بزرگ كردن طفل معلول و دارای مشکلات ژنتیکی برای والدين زحمت و مشقت بسیار بالایی دارد. از طرفی باید اشاره کرد که عدم لغو مصوبه جدید عملا چیزی جز به معنای رواج سقط جنایی و بدون نظارت پزشک متخصص و به خطر افتادن جان مادران نیست.

برای جلوگیری از گرفتار شدن خانواده‌ها و جامعه در چنین چرخه‌ی معیوبی برآن شدیم تا کمپینی اعتراضی مبنی بر عدم اجرای این مصوبه به راه اندازیم تا جلوی اجرای این مصوبه، که می‌تواند تبعاتی بسیار بزرگتر از آنچه که ذکر شد داشته باشد را بگیریم، برای این مهم نیاز به حمایت همگانی جامعه‌ی علمی و شما عزیزان داریم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!