افزایش مبتلایان کرونای انگلیسی در هرمزگان نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۰، توسط ایسنا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: ۵۰ درصد مبتلایان شناسایی شده جدید در هرمزگان از نوع کرونای انگلیسی است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته دومین فوتی کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان به ثبت رسید، افزود:  همچنین ۲۸ مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۸۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان، ۷۶ بیمار در بندرعباس، ۲۷ بیمار در قشم ۱۹، بندرخمیر ۲۱، پارسیان ۱۶، بندرلنگه ۱۹، حاجی آباد ۱۱، میناب ۸، رودان ۳ و در بستک دو نفر ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون شمار کل جان باختگان کرونا در استان به ۱۰۴۲ نفر رسیده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۹ هزار آزمایش کرونا در استان گرفته شده و اکنون از ۹۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۵ نفر از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مبتلایان شناسایی شده جدید در هرمزگان از نوع کرونای انگلیسی است، اضافه کرد: از هر صد آزمایش کرونا، ۱۳ درصد آن مثبت است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد کارکنان بهداشت و درمان، واکسن دریافت کرده‌اند و واکسن انستیو پاستور نیز اوایل سال آینده دریافت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید در هر شرایطِ رنگی کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود، افزود: شمار مبتلایان کرونای انگلیسی نگران کننده است و شناسایی آن‌ها جز با آزمایش تخصصی فنی امکان پذیر نیست. بر اساس رنگ بندی اعلام شده، در نوروز رفت و آمد به هرمزگان جز شهر بندرخمیر ممنوع نیست و همراه داشتن آزمایش منفی کرونا برای سفر به هرمزگان کفایت می کند!

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!