تقویم ورزشی بانوان شاغل در ادارات باید عملیاتی شود

برگزاری اولین نشست تخصصی مسئولین ورزشی بانوان دستگاههای اجرایی شهرستان بندرعباس؛‌

ارسال شده در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

اولین نشست تخصصی مسئولین ورزشی بانوان دستگاههای اجرایی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

 مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم دوردانه خلقت و یاس بی بدیل عصمت وطهارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن به مقام شامخ مادر اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان باید با تأسی از این بانوی گرامی در عرصه‌های اجتماعی منشاء خیر و برکت و در مسائل عبادی ،انسانی تقوا پیشه کنند.

مریم یگانه گفت: خانواده اولین نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند و زنان به عنوان رکن اصلی در خانواده تا حد قابل توجهی می تواند نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد خانواده و پیشگیری و مقابله از بلاها و بحران های پیش رو داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بانوان در کنترل بیماری کرونا در محیط خانه و کار گفت: زنان جز ستون اصلی جامعه و سیاست گذاران نهاد ارزشمند خانواده هستند و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه آنها می‌تواند به رویارویی هرچه قوی تر در مقابله با بحران منجر گردد، بنابراین استراتژی های زنان برای مهار کرونا در خانه و خارج از آن دارای اهمیت بسیار ویژه است که باید قابل توجه قرار گیرد.

یگانه با بیان اینکه مهارتهای زنان به عنوان عامل موثر در مدیریت بحران و حتی حین بحران نشان از توانایی وجودی و اکتسابی آنان است، گفت : نمونه بارز این مشارکت را می توان در رفتار عاطفی و مراقبتی پزشکان و پرستاران و بهیاران زن در صف اول خدمات‌رسانی حوزه سلامت مشاهده کرد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری افزود: در این روزهای بحران شیوع کرونا نقش رسالت بانوان در عرصه خدمت به خانواده سنگین‌تر است چرا که باید مدیریت اضطراب را که یکی از راه های پیشگیری و کنترل از بیماری هست داشته باشند.

یگانه افزود: حدود یکسال است که کشور با بیماری منحوس کرونا می جنگد و آسیب های زیادی به حوزه ارزشمند خانواده، جامعه و اجتماع انسانی وارد کرده به طوری که سرمایه های اجتماعی کشور و رفتار و واکنش های آنها نسبت به رفتار اطرافیان را دچار بیماری کرده است.

یگانه افزود: نیاز است که ما سیاست های متفاوتی را در نهاد خانواده به کارگرفته و تدابیر عاقلانه در راستای سلامت سرمایه های اجتماعی که  در دستگاههای اجرایی فعالیت می کنند داشته باشیم.

وی گفت: ورزش یکی از راههای پیشگیری از فرسودگی شغلی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین کارکنان است که امید است با تدوین تقویم ورزشی کارکنان این شادی و سرزندگی به این قشر جامعه ،چشم انداز ورزشی مناسبی را در شرایط کرونا القاء نماید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!