کتاب بخوانید تا شاد و سرزنده باشید

معلم وقصه گوی مینابی:

ارسال شده در ۱ آذر ۱۳۹۹، توسط ایرنا

معلم و مربی قصه‌گوی مینابی با اشاره به تاثیر کتابخوانی در سلامت روح گفت: کتاب خواندن یکی از راه‌های اصلی برای پیشگیری از افسردگی است و من به عنوان یک مربی و معلم ادبیات همیشه به شاگردانم توصیه می‌کنم کتاب بخوانند تا شاد و سرزنده باشند.

یاسمن عباسی وجود باشگاه‌های کتاب‌خوانی در روستاها را ضروری دانست و اضافه کرد: کودکان در باشگاه‌های کتاب‌خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و آشنایی با دنیای دانستنی‌ها و اجرای مسابقات قصه‌گویی در بخش‌های مختلف، وارد گفت‌وگو می‌شوند و زمینه ارتباط اجتماعی آن درجامعه ارتقا می‌یابد.

این معلم و مربی قصه‌گوی مینابی وجود باشگاه‌های کتاب‌خوانی در روستاها را ضروری دانست و اضافه کرد: کودکان در باشگاه‌های کتاب‌خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و آشنایی با دنیای دانستنی‌ها و اجرای مسابقات قصه‌گویی در بخش‌های مختلف، وارد گفت‌وگو می‌شوند و زمینه ارتباط اجتماعی آن درجامعه ارتقا می‌یابد.

 این مربی قصه‌گویی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان وقتی کتاب جدیدی را می‌خوانند در ذهن آن‌ها ثبت و دنیای جدیدی به روی آن‌ها باز می‌شود در این حالت فرد تصور می‌کنند که دنیایشان یک قدم به جلو رفته و باعث می‌شود که اعتمادبه‌نفس آن‌ها افزایش پیدا کند.

عباسی که از ابتدای شروع بکار باشگاه کتابخوانی خود کتاب‌های مورد نیاز کودکان روستا را از کتابخانه شخصی خودش تامین و با امانت دادن کتاب‌هایش به کودکان و نوجوانان روستای دومشهر باعث افزایش علاقه آنان به کتابخوانی شده، هفته کتاب و کتابخوانی را نیز فرصتی مهم برای خانواده‌های کتابخوان دانست.

این مروج کتابخوان در روستای دمشهر میناب افزود: در این هفته نیز اعضای باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب ۵۰۰ جلد کتاب در دو بخش کودک و نوجوان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هدیه گرفتند و این بهترین هدیه در هفته کتاب و کتابخوانی بود.

عباسی ابرازداشت: فعالیت‌های شعرخوانی و قصه‌گویی کودکان و نوجوانان هم در طول سال افزایش یافته و تاکنون در چندین جشنواره قصه‌گویی استانی و حتی کشوری صاحب مقام‌های برتر شده‌اند.

وی دراین باره عنوان کرد: اعضای باشگاه کتابخوانی کُلودَنگِ کتاب درنخستین جشنواره ملی قصه گویی روستاییان و عشایر موفق با کسب رتبه دوم کشوری(یاسمن عباسی)، رتبه سوم کشوری توسط حورا کریمی و کسب رتبه چهارم کشوری توسط آسیه صادقی شد.

کُلودَنگِ کتاب، فرصتی مجازی برای کتاب‎خوان‌ها

“کُلودَنگِ کتاب” نام باشگاه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان روستای دومشهر میناب در روستای دومشهر تاسیس شده و در این روزهای ناخوش اوج آمار کرونا، فرصتی را برای نوجوانان و جوانان کتاب‎خوان در فضای مجازی ایجاد کرده است.

کُلودَنگ کتاب جا و مکان خاصی ندارد و محل تشکیل نشست‌ها و دورهمی‌های نوجوانان کتابخوان بیشتر در دل طبیعت و باغ‌های اطراف روستا یا حیاط حسینیه و مدرسه ابتدایی روستای دومشهر است.

موسس و پایه‌گذار باشگاه کتاب‌خوانی کُلودَنگِ کتاب در این‌باره گفت: این باشگاه کتاب‌خوانی از سال ۹۳ تاکنون که به صورت رسمی فعالیت می‌کند و قبل از آن به مدت پنج سال داوطلبانه برای پیشرفت سطح مطالعه کودکان و نوجوانان روستا آن‌ها را با کتاب‌ها و قصه‌ها آشنا کردم و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

یاسمن عباسی بیان داشت: در ابتدا پنج عضو داشت و درحال حاضر حدود ۲۰۰ عضو دارد و با استقبال کودکان و نوجوانان روستای دومشهر و حتی شهرستان میناب قرار گرفته است.

وی که تمام فعالیت باشگاهش را به صورت رایگان و خداپسندانه انجام می‌دهد، گفت: گاهی برای تهیه کتاب‌های جدید و به روز برای کودکان از حمایت‌های خیرین استفاده می‌کنم.

موسس باشگاه کتاب‌خوانی کُلودَنگِ از فعالیت‌های نوجوانان کتاب‌خوان باشگاه کتاب‌خوانی خود به قصه‌گویی، نقالی، شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی، داستان‌نویسی، نوشتن خلاق و شَروِندخوانی اشاره کرد.

عباسی از دستاوردهای باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب در روستای دومشهر، رشد سطح مطالعه و کتابخوانی کودکان و نوجوانان روستا و افزایش میل به ادامه تحصیل و ریشه‌کن شدن ترک تحصیل دختران و پسران روستاست.

یاسمن عباسی، موسس باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب، از اعضای قدیمی انجمن اهل قلم و انجمن کتابخانه‌های شهرستان میناب، شاعر و داستان‌نویس است و از کودکی قصه‌گویی را از والدینش آموخته است.

پدر و مادر یاسمن عباسی از قصه گویان و شروند خوانان قدیمی روستای دومشهر هستند و آسیه صادقی مادر یاسمن عباسی صاحب چندین رتبه کشوری، منطقه‌ای و راه یافته به جشنواره بین‌المللی قصه گویی تهران است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!