آموزش ٢ هزار مربی ورزشی در طرح سنجش قامتی زنان روستایی

ارسال شده در ۲۴ آبان ۱۳۹۹، توسط ایرنا

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش از امضا تفاهم‌نامه بین این وزارت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای آموزش ٢ هزار نیروی مجرب ورزشی در طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی خبر داد.
مهین فرهادی‌زاد تصریح کرد: «سنجش ساختار قامت زنان روستایی» یکی از هفت طرح ملی در ورزش زنان است که از سال ۹۶ تدوین و در ٣١ استان‌ کشور و در سه مرحله به مرحله اجرا گذاشته شد. این طرح با شناسایی آسیب‌های اسکلتی و عضلانی که بر اساس عادت‌های شغلی، زنان روستایی به آن دچار شدند توسط سنجش گران بهبود می‌یابد.
وی افزود: بیشترین ناهنجاری در ۲۳ استان مربوط به «کمر گود»، در ۱۷ استان «شانه نامتقارن» و در ۱۲ استان «سر به جلو» اعلام شده که با گزارش سنجش‌گران طرح، بسیاری از ناهنجاری قامتی در زنان روستایی بهبود یافته است. با توجه به افزایش تعداد نفرات زیر پوشش این طرح در صدد افزایش مجریان برای ادامه اجرای طرح سنجش در سطح روستاها هستیم.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: به همین دلیل چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقای وضعیت بهداشت جسمی، روانی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی اعضای خانواده در روستاها و بین عشایر کشور به امضا رسید که بر اساس آن ٢ هزار نیروی مجرب ورزشی در سطح روستاها اقدام به سنجش ساختار و ارایه تمرینات اصلاحی در بین زنان روستایی خواهند کرد.
فرهادی‌زاد تصریح کرد: آموزش ٢ هزار نیروی ورزشی و توانمندسازی آنها از طریق هماهنگی بین معاونت ورزش زنان با اداره‌های کل وزارت ورزش و جوانان، حوزه معاونت ورزش زنان استان‌ها و فدراسیون همگانی تا پایان سال اقدام می‌شود.
وی درباره آموزش این ۲ هزار نیرو گفت: در هفته آینده دستورالعمل اجرایی این تفاهم‌نامه به استان‌ها ارسال و با کمک معاونان زن ورزش استان‌ها، ارایه آموزش‌های لازم آغاز می‌شود. آموزش‌ها حتما باید حضوری باشد تا تمرینات سنجش را فرا بگیرند. بنابراین با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در زمان مناسبی برگزار می‌شود.
فرهادی‌زاد یادآور شد: همچنین انتخاب روستاها بر اساس تعداد جمعیت جهت اجرایی شدن طرح، گزینش می‌شوند که معاونت توسعه ورزش زنان این طرح ملی را با همکاری هیات‌های استانی و دهیاران روستایی، فدراسیون‌های ورزش روستایی و عشایری آغاز کرده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!