لزوم صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان بر لزوم صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری تاکید کرد و گفت: در استقرار سلامت اداری، گلوگاههای فساد در فعالیتهای دستگاه ها را شناسایی و برای رفع آنها راهکارهای لازم اندیشیده شود.
نازنین شیبانی تذرجی در اولین جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ، با تاکید بر اصلاح فرآیندهای انجام خدمات اداری بصورت الکترونیکی، صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری عنوان کرد: باید با مقوله مخرب فساد اداری مقابله کرد و شرایطی در استان فراهم شود که چنین تخلفاتی به وجود نیاید و از ریشه پیشگیری شوند.
وی ادامه داد: ممنوعیت اخذ رشوه ، سوءاستفاده از مقام اداری و مقابله با فساد از قانون های سلامت است و مسئولین دستگاه های اجرایی موظفند به این قانون عمل کنند .
شیبانی تحقق دولت الکترونیکی، هوشمندسازی، افزایش بهره وری، شفاف سازی و صیانت از حقوق شهروندی را از اهداف اجرای طرح جامع اصلاح نظام اداری دانست و افزود: طرح جامع اصلاح نظام اداری برای ارتقای بهرهوری و صیانت از حقوق شهروندی اجرا و سامانه دریافت گزارشهای مردمی در تمامی مناطق استان فعال میشود.
شیبانی تصریح کرد: «طبق ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری جهت پیشگیری از تخلفات ادارت و در جهت کاهش تخلّفات اداری، واحدهایی که نیاز به نظارت بیشتری دارند براساس شکایات وارده به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، اداره هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و… مورد بررسی قرار گرفته و آسیبشناسی میشوند.
وی گفت: در خصوص ارتقاء سلامت و مبارزه با فساد اداری برای مدیران و کارکنان دهیاری ها، شهرداری ها و فرمانداری دوره های آموزشی مقابله با فساد اداری در راستای شناخت تهدیدهای پیرامون این مقوله برگزار خواهد شد.