جنایت دو تبعه افغان در رودان

زن ۳۵ ساله را پس از قتل در خودرو آتش زدند

ارسال شده در ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، توسط صبح ساحل

صبح ساحل نوشت: دو مرد افغان به طرز فجیعی سرکارگر باغی در روستای چاه گنجعلی از توابع بخش رودخانه رودان را به قتل رساندند. آن‌ها با انگیزه مالی، زن ۳۵ ساله به نام زینب اهل و ساکن زیارتعلی را خفه کردند و پس از چند ضربه چاقو، جسد او را در صندوق عقب پراید قرار دادند و خودرو به آتش کشیدند. کارگاهان پلیس آگاهی استان در همین راستا ۳۰ نفر از اتباع افغان غیر مجاز در باغ مذکور را دستگیر و پس از تحقیقات و بازجویی‌ها، قاتلان اصلی این حادثه دردناک را شناسایی کردند. قاتلان دو مرد حدود ۱۸ و ۲۰ ساله بودند که به قتل اعتراف کردند.

 کشف جسد سوخته

ساعت ۹  و ۲۰ دقیقه صبح ۱۲ تیرماه سال جاری، وقوع یک فقره آتش سوزی مربوط به یک دستگاه خودرو پراید در باغی در روستای چاه گنجعلی، به ایستگاه  آتش نشانی فاریاب رودخانه اعلام شد. آتش نشانان سریع به محل اعزام شدند و حریق را مهار کردند. آنها از صندوق عقب خودرو با جسد سوخته زن جوانی روبرو شدند.

فلش بک به روز حادثه

زینب آن صبح نیز مانند هر روز، با خودروی پراید نقره‌ای رنگ خود، مسافت ۲۰ کیلومتری از زیارتعلی به گنجعلی را طی کرد و وارد باغ ۳۰۰ هکتاری شد. به گفته شاهدان وی ساعت ۸ و نیم، به سمت باغ انگور رفت و با کارگران خانم، صبحانه خورد. نیم ساعت بعد با خودرو به سمت  باغ لیموترش رفت تا به آنجا سرکشی کند. وی بدون اینکه بداند لحظه‌ای دیگر چه سرنوشت تلخی رقم خواهد خورد نرسیده به درختان، خودرو را متوقف کرد تا با پای پیاده به طرف کارگران برود، ناگهان با مردان خشمگین افغان روبرو شد که وی را به زور از خودرو پیاده و پس از بحث لفظی، او را خفه کردند. آن دو مرد چند ضربه چاقو به بدن زن جوان وارد کردند و جسد وی را درون صندوق عقب خودرو قرار دادند. آنها علف های هرز خشک را زیر پراید قرار دادند و آن را آتش زدند و سپس از صحنه دور شدند. دود سیاه رنگ، کارگران باغ را به سمت خود کشید.

سرنخ های پرونده              

در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمد یک خانم واقع در بخش رودخانه شهرستان رودان، بلافاصله مامورین پلیس آگاهی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل واقعه دریک باغ روستایی اعزام شدند. ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند خودروی پراید به صورت کامل دچار حریق شده و مقتول در صندوق عقب خودرو به صورت کامل در آتش سوخته است. پرونده این قتل به پلیس آگاهی استان رسید و اکیپی از کارگاهان به محل وقوع حادثه اعزام و با بررسی دقیق موضوع و با توجه به اینکه باغ مورد نظر مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار بوده کلیه کارگرهای باغ که ۳۰ تبعه افغان بودند، دستگیر کردند.آنها با هماهنگی قضایی تحت نظر بودند ،در همین رابطه ۱۲ نفر دیگر از کارگران محلی حاضر در محل وقوع قتل نیز احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.پلیس سرنخ هایی از قاتلین به دست آوردند و تمام کارگران و ساکنین باغ  را زیر نظر داشتند.  قاضی پرونده در محل حادثه حضور یافت و نزدیک ترین افراد به مقتول در زمان حادثه که در حین آبیاری و کار کشاورزی بوده اند نیز شناسایی و به عنوان مظنون اصلی در حضور قاضی  تحت بازجویی قرار گرفتند. در این رابطه دو نفر از متهمین ۱۸ و ۲۰ ساله تبعه افغانی در بین ۳۰ متهم دستگیر شده، شناسایی و پس از جمع آوری دلایل و مدارک و ارائه فرضیات، تمام سرنخ ها و دلایل وقوع قتل به این دو نفر ارتباط پیدا کرد.

اعتراف مرگبار

به گفته سردارعلی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان، این دو متهم در بازجویی های فنی و جداگانه ، منکر هر گونه بزه ارتکابی شدند و همانند دیگر متهمان در خصوص این قتل مرموز اظهار بی اطلاعی می کردند اما در نهایت پس از چندین مرحله بازجویی فنی و اطلاعاتی به ناچار عرصه را بر خود تنگ دیده و لب به بیان حقیقت گشودند و اقرار کردند: “روز حادثه خانم مقتوله طبق روال هر روز جهت سرکشی از کارگران به باغ آمده که پس از گفتگو با وی بدلیل عدم پرداخت حقوق چند ماهه بصورت لفظی با خانم درگیرشده اند که در نهایت زیر گلوی او را گرفته و پس از خفه کردن آن و وارد کردن چند ضربه چاقو به بدن وی، جسدش را داخل صندوق عقب خودرو پراید مقتول انداخته و با ریختن علوفه های خشک در زیر ماشین، خودرو را به همراه جسد مقتول به آتش کشیده و بلافاصله از محل متواری شده اند”. متهمان دستگیر شده پس ازبازسازی صحنه قتل با حضور مقام قضایی، با تشکیل پرونده و قرار مناسب روانه زندان شدند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!