برنامه ریزی برای تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی جزیره قشم

ارسال شده در ۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌ریزی برای تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جزیره جهانی قشم خبر داد.

ابراهیم رستم گورانی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سابقه تاریخی جزیره قشم، همیشه مردم پیشگام فرهنگ سازی بوده اند که منجر به شکل گیری هویت غنی، صنایع دستی خاص و جذب سالانه میلیون ها گردشگر شده است.

گورانی ادامه داد: همانطور که همگان می دانیم ایجاد تشکل های مردم نهاد نقش مهمی در پیشبرد اهداف خرد و کلان اقتصادی و اجتماعی دارد و قصد داریم از راه اندازی این تشکل ها برای حوزه صنایع دستی حمایت کنیم تا از این طریق موجبات بالندگی بخش خصوصی فراهم شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: تهیه و تدوین اساسنامه پیشنهادی با تأیید دفتر حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین اعضای هیات‌مدیره، تمهیدات لازم برای برگزاری جلسات مرتبط با نماینده معاونت صنایع‌دستی، تلاش به‌منظور اطلاع‌رسانی و معرفی اعضای مرتبط، واجد شرایط و دارای حُسن شهرت، از جمله اقدامات انجام شده است.

 گورانی تصریح کرد: تاکنون امور مربوط به راه‌اندازی جامعه تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در جزیره جهانی قشم در حال پیگیری و اجرا است و به زودی انتخابات آن برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: در این راستا و پس تشکیل جامعه هنرمندان صنایع دستی به دنبال شبکه سازی در حوزه های مختلف هنرمندان هستیم که امید داریم بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیت همه بانوان صنایع دستی در حوزه برندسازی، آموزش، طراحی محصول، بازاریابی و … کارگاه های متنوع را برگزار کنیم.

گورانی در پایان خاطرنشان ساخت: تلاش می کنیم بتوانیم با فروش محصولات هنرمندان در بازارهای داخلی و خارجی زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای زنان هنرمند جزیره جهانی قشم را ایجاد نماییم و این مهم با همکاری و مشارکت همه هنرمندان صنایع دستی امکانپذیر است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!