نمایشگاه بین المللی کیش به عنوان کانون اجرای رویدادهای خانواده انتخاب شد

ارسال شده در ۳۰ تیر ۱۴۰۳، توسط ایرنا

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بواسطه گرمای هوا و نبود امکان برگزاری رویداد ها در فضای باز، نمایشگاه بین المللی کیش به عنوان کانون اجرای رویدادهای خانواده انتخاب شد.

علیرضا فاطمیان پور طی نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه هر پنجشنبه و جمعه برنامه‌های ویژه برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها تحت عنوان «هفت شنبه» برگزار و از این فرصت برای معرفی و تجمیع مناسبت‌های ملی و مذهبی تقارن یافته در طول هفته استفاده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم غنی سازی اوقات فراغت کیشوندان و ایجاد زمینه مناسب برای محیطی نشاط‌ آور و تفریحات لذت‌ بخش متناسب با الگوهای فرهنگی جامعه برای خانواده ها گفت: اوقات فراغت را از جمله فرصت‌های مهم در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در کشور می‌دانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: رویدادهای خانواده در قالب چهار بخش «فعالیت های هنری، فرهنگی»، «سرگرمی و تفریح»، «فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی و خدماتی بومیان» و «خدمات فروش» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر بخش شامل گذرهایی است که گذر «رنگ و خیال نقاشی» شامل بازی و نقاشی کودکان و عکاسی و «گذر یکی بود، یکی نبود» شامل فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی کودکان از طریق خواندن و تولید محتوای گفتار و نوشتار در زیر مجموعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی تعریف شده است، اضافه کرد: گذرهای بخش فعالیت‌های سرگرمی و تفریحی شامل «گذر لی لی» شامل بازی‌های حرکتی و مهارتی «گذر معرکه در معرکه» در قالب چالش استعداد کودکان، «گذر مارپله» شامل بازی‌های فکری و مهارتی و «گذر چیستان و رمز» شامل چالش حل بازی‌های فکری – حرکتی برای حل معما ویژه خانواده‌ها خواهد بود.

طبق گفته فاطمیان پور گذر «الک دو لک» شامل بازی‌های بومی کودکان، «قلیه ماهی» در قالب خدمات پذیرایی با غذاهای محلی و «لگیما» خدمات پذیرایی با چای، میان وعده و نوشیدنی های محلی از زیر مجموعه فعالیت این بخش است.

به گزارش ایرنا، این رویداد از ساعت ۱۹ تا ۲۲ پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار می‌شود.

گفتنی است برای رفاه کیشوندان و رفت و آمد راحت آنان به نمایشگاه بین المللی کیش پیش بینی‌های لازم صورت پذیرفته است که اظلاع رسانی خواهد شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!