اردوی دختران نوجوان مجتمع آفرینش به زندان ضحاک

با «توران تور» عباس جهانگیریان میسر شد؛

ارسال شده در ۲۳ تیر ۱۴۰۳

اعضای نوجوان دختر مجتمع آفرینش با حضور در کارگاه نیم روزه رمان‌خوانی ضمن خوانش «توران تور» عباس جهانگیریان به نقد و بررسی این رمان پرخواننده پرداختند.

به گفته فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش: این نشست از سری برنامه‌های نوجوان محور و برای ارتقای مطالعه و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نوجوانان در مرکز الگوی تربیتی استان شد.

اردوی دختران نوجوان مجتمع آفرینش به زندان ضحاک

غفاری افزود: اعضا شرکت کننده در این نشست در بدو ورود می بایست تلفن همراه خود را تحویل و به جای آن کتاب انتخابی برای نقد و بررسی را دریافت نمایند.

وی گفت: در این نشست کتاب، نقاط قوت و ضعف کتاب «توران تور» توسط اعضای مجتمع آفرینش به بحث و بررسی گذاشته شد.

مسئول مجتمع آفرینش اظهار داشت: به گفته اعضا رمان «توران تور» دارای نثری ساده و زبانی یک دست و قابل فهم است، خبری از جملات طولانی، توصیفات پیچیده و مبهم نیست. این رمان در عین حال از ظرافت و طنازی خاصی برخوردار است که آن را برای گروه سنی نونگاه و نوجوان خواندنی و جذاب می‌کند.

رمان «توران تور» درونمایه‌ای طنز دارد و از تراژدی فقر و مشکلات خانوادگی به سفری پر ماجرا ختم می‌شود. زبان طنز محبوبیت خاصی بین اعضای نوجوان دارد و نویسنده نیز به خوبی و بدون آنکه به بیراهه برود داستان را به سرانجام رسانده است‌.

به گفته دیگر عضو این نشست اگرچه کشش داستان بالاست اما آغاز داستان چندان جذابیتی ندارد اما از نیمه راه ارتباط مخاطب با کتاب بالا می‌رود.

به گفته اکثر اعضای حاضر در نشست رمان خوانی کتاب کشش لازم را برای خوانش دارد و این اشتیاق خوانده نشان می‌دهد نویسنده در نوشتن رمان موفق عمل کرده است. از دیگر مزایایی که نوجوانان برای این رمان مطرح کردند عنوان جذاب این رمان و تصویر روی جلد آن بود. سارا در کتاب «توران تور» دختر نوجوانی است که در حادثه ای صدمه دیده و از آن زمان با عصا راه میرود. پدر او شغل های بسیاری داشته و سرانجام مینی بوسی می خرد تا با آن زندگی را بگذرانند. اما درآمدش پایین است و برای همین خانواده به او پیشنهاد می دهند که با مینی بوس، یک تور مسافرتی راه بیاندازند تا کارشان رونق بگیرد.تور به نام «توران تور» نام گذاری می شود. در سفری به «زندان ضحاک»، «سارا» همراه خواهرش «حمیده» همراه پدر می شوند و ماجراهای ترسناک و عبرت آموزی را تجربه می کنند.

لازم به ذکر است، رمان «توران تور» نوشته‌ عباس جهانگیریان و ویژه گروه سنی نونگاه و نوجوان است. جهانگیریان نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است و حدود ۴۵ کتاب، فیلمنامه و نمایشنامه در کارنامه خود دارد.

از جمله آثار وی می‌توان به «هامون و دریا»، «شازده کدو» و «نقل رستم و سهراب»، «سایه هیولا» اشاره کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!