رقابت‌های همخوانی قرآن‌کریم ویژه دختران کشور در هرمزگان آغاز شد

ارسال شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

هفتمین دوره رقابت‌های همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه دانش‌آموزان دختر سراسر کشور امروز جمعه ششم بهمن‌ماه به میزبانی استان هرمزگان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه برگزاری این مسابقات با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ویژه دختران تا هفتم بهمن‌ماه در پردیس خواهران فرهنگیان آموزش و پرورش بندرعباس ادامه دارد: گفت: در این دوره مسابقات ۱۶ گروه قرآنی دختر باهم به رقابت می‌پردازند.

محمد قویدل افزود: در این دوره از مسابقات از هر استان یک گروه دختر و یک گروه پسر (پنج و هفت نفره) در مجموع ۶۴ گروه به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند که پس از برگزاری مرحله مقدماتی، ۳۳ گروه شامل ۱۷ گروه پسر و ۱۶ گروه دختر به مرحله‌نهایی راه یافتند.

قویدل با اشاره به اینکه هشت داور خانم و آقا این رقابت‌ها را داوری می‌کنند، بیان کرد: داوران در هر بخش از مسابقات، تلاوت‌های گروهی را بر پایه قواعد مختلف قرائت، گروه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: برای بخش بین‌المللی مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی نیز گروه‌های نخبه قرآنی از کشور عراق و افغانستان آن هم در بخش پسران به مرحله‌نهایی راه یافتند که در حال حاضر کشور افغانستان حضورش در این رقابت‌ها قطعی شده است.

وی ابراز کرد: برای نخستین بار شعری تحت عنوان «طوفان الاقصی» به ۲ زبان فارسی و عربی آماده شده است که در این مسابقات به نیابت از دانش‌آموزان سراسر کشور به جبهه مقاومت تقدیم می‌شود و امسال گروه‌های پسران و دختران در چند مکان جمع‌خوانی این سرود را اجرا می‌کنند.

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی شامگاه پنجشنبه بر عرشه ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه با حضور سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!