برگزاری مرحله‌ کتابخانه‌ای جشنواره قصه گویی هرمزگان

ارسال شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۲

مرحله رقابتی کتابخانه‌ای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با شرکت ۲۵۰ قصه‌گو برگزارشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این راستا گفت: در مجموع ۳۵۹ نفر برای رقابت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون این استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در بخش کتابخانه‌ای هستند.

پروین پشتکوهی ، هدف از برگزاری این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی را مردمی‌سازی قصه‌گویی در بین اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی‌ عنوان کرد و افزود: این رقابت‌ها علاوه بر مراکز کانون هرمزگان در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی سطح شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی، نخستین مرحله رقابتی کتابخانه‌ای با شرکت ۲۶ قصه‌گوی برتر کانون پرورش فکری شماره ۲ بندرعباس در کانون فرهنگی تربیتی دانشمند وابسته به آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس برگزار شد که در نهایت ۱۷ اثر برتر به بخش پایانی کتابخانه‌ای معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ادامه داد: در این مرحله شرکت‌کنندگان در ۲ گروه سنی «نوجوان» و «پدر و مادر» قصه‌های خود را در حضور داوران ارایه داده و آثار برتر به مرحله استانی ارسال شد.

پشتکوهی گفت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» و در چهار موضوع قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه کارآفرینان، قصه نامداران (فردوسی تا سردار دل‌ها) و قصه‌های آزاد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان مرحله رقابتی کتابخانه‌ای در بخش‌های قصه‌های مذهبی، آیینی سنتی، قصه‌های آزاد و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در رقابت‌های قصه‌گویی در بخش بین‌المللی و ۹۰ ثانیه تا پایان آبان‌ماه ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: قصه‌گویان برتر مرحله استانی (کتابخانه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای) از ۲۸ تا ۲۹ آبان‌ماه جاری در سالن آفرینش‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان باهم رقابت می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای ۱۹ مرکز فرهنگی هنری در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، حاجی‌آباد، قشم، خمیر، فین، بستک، جاسک، لنگه، هرمز، سیریک و ابوموسی است که از این تعداد ۲ مرکز پستی و یک مرکز سیار هستند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!