افتتاح ۱۵ فروشگاه زنان کار آفرین در بندرعباس

ارسال شده در ۱۰ تیر ۱۴۰۲، توسط زهره کرمی

مراسم افتتاح ۱۵ فروشگاه بانوان کار آفرین در بازار نیلی شهر بندرعباس با حضور پر شورمردم و جمعی از مسئولین و اعضای شبکه کار آفرینی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش آوای دریا، مهدی درخشان مدیر اجرایی  شبکه کار آفرینی هرمزگان اعلام کرد: در راستای عملی کردن رشد تولید و حمایت از مشاغل خانگی ۱۵ نفر از اعضای فعال شبکه کار آفرینی در بازار نیلی فروشگاه خود را افتتاح و شروع به کار کردند و از مرحله خانگی به کسب و کار خرد تبدیل شده و مشکل بازار آن ها حل شده است .

وی با بیان اینکه شبکه کارآفرینی یک تسهیل گر است گفت : خرید کولر این فروشگاه ها از طریق شبکه کارآفرینی و به صورت اقساط انجام گرفته است و با برگزاری کلاس ها و دوره های کاربردی آموزش از جمله کلاس های مالیات و حسابداری ، بسته بندی محصولات ، بازاریابی ، نحوه قیمت گذاری وعکس برداری از محصولات و همچنین برگزاری نمایشگاه های فصلی و یا پنجشنبه بازار ها کارآفرینان را برای ورود به بازار کار آماده کردیم. و هم اکنون نیز با تبدیل شدن به کسب و کار خرد و افتتاح فروشگاه های خود مشکل بازار کار به صورت دائمی حل شد.

محتشمی راد سخنگوی شبکه کارآفرینی هرمزگان در افتتاحیه این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: شبکه کارآفرینی یک مرکز نیکوکاری مردم نهاد و با مجوز اداره کل کمیته امداد استان هرمزگان فعالیت می کند و یک هدف جدی برای خود در نظر گرفته است و آن توسعه کسب و کارهای کوچک است .

شیوه فعالیت شبکه کارآفرینی مرحله ای ، آموزش ، ارتقا و تامین بازار کسب و کار خانگی وارتقا آن ها تا ایجاد فروشگاه های دائمی می باشد .

وی با بیان اینکه شبکه کارآفرینی در مسیر فعالیت خود به هیج وجه از خلاقیت و نوآوری غافل نیست و سعی می کند با بررسی ایده های موفق کارآفرینان در سراسر کشور به ارتقا خود بپردازد ، افزود : شبکه در مسیر اهداف خود همواره با چالش هایی نیز همراه بوده است که یکی از اصلی ترین آن صدور مجوز برای اعضای شبکه می باشد .

سخنگوی شبکه کارآفرینی هرمزگان گفت : یکی دیگر از اهداف شبکه راه اندازی ۱۵۰ کسب و کار کوچک است که برای شروع با ۱۵ کسب و کار آغاز کردیم که تمامی آن ها زنان کارآفرینی هستند که از ابتدا به عضویت در شبکه کارآفرینی هرمزگان درآمده و آموزش های لازم را کسب کردند و ارتقا یافتند .

وی با بیان اینکه شبکه کارآفرینی آمادگی این را دارد که اعضای خود را به بیش از ۱۰۰۰ عضو فعال کارآفرین و تولید کننده برساند و ارتقا دهد،  گفت : شبکه کارآفرینی هرمزگان معتقد است که با برنامه ریزی بر اساس ارزیابی ها و تحلیل میدانی و اجرا ، تامین بازار مشاغل خانگی می تواند تاثیر مهمی در ایجاد اشتغال استان هرمزگان ، جنوب و الگوی موفقی در کشور باشد  .

محتشمی راد در پایان با اشاره به طرح “همایش نسل نو” گفت : این طرح برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شده و هدف آن تغییر فرهنگ اشتغال از استخدام گرایی به سمت استقلال و خوداشتغالی است و به زودی رونمایی می شود .

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از شبکه کارآفرینی گفت : اگر به اشتغال خرد و خانگی و شبکه های کارآفرینی توجه شود بخش عظیمی از مشکلات ایجاد اشتغال در کشور حل می شود.

وی افزود : تلاش کرده ام که در برنامه هفتم توسعه بندی را یه پیشنهادات اضافه کنم که آن حمایت دستگاه های متولی در امر صدور مجوز را تشریع می کند .

مرادی با اشاره به تناقض بوجود آمده یین دو نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و شهرداری بندرعباس بر سر بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس گفت : مکانی که بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس بود در تملک شهرداری قرار داشت و این تناقضی که بین دو نهاد و سازمان بوجود آمده ضربه آن را کارآفرینان می خورند . قرار بود که در این بازار ۷۰ غرفه داشته باشیم و حدود ۶۰ تا ۷۰  درصد پیشرفت فیزیکی کار صورت گرفته بود و بنده امیدوارم با رایزینی های صورت گرفته این موضوع به زودی حل و فصل شود .

فاطمه مرادی کیا صاحب برند اسما گفت : دغدغه همیشگی ام داشتن یک مغازه برای فروش محصولات ام بود که با پیشنهاد شبکه کارآفرینی و حمایت های شبکه این امر محقق شد

حوا بارانی یکی دیگر از اعضای شبکه کارآفرینی با اشاره به این که استاد او در امر حصیربافی پدر و مادرش هستند گفت : از سال ۸۲ و از جهاد دانشگاهی کار خود را شروع کرده و جهت تدریس به روستاها رفته و به امر آموزش مشغول شده است .

بارانی با بیان این که یک سال است که عضو شبکه کارآفرینی می باشد افزود که این مغازه را با شراکت با دوست خود خانم گلروپیه اداره می کند.

صدیقه نظری صاحب برند محصولات تیلنگ جنوب سه سال است که کارخود را آغاز کرده و معتقد است که از وقتی که عضو شبکه کارآفرینی شده است پیشرفت خوبی داشته است .

زهرا طالبیان صاحب برند نارسیس گفت : بعد از اینکه علاقه خود را در زمینه ادویه پیدا کرده است تصمیم گرفته تا به صورت علمی  وارد کار شود و با شرکت در کلاس های مختلف و ترجمه مقالات به فرمول نوعی ادویه مایع دست یافته است و ۵ سال است که عضو شبکه کارآفرینی می باشد.

در این مراسم  مرادی نماینده مجلس، نوبانی  شهردار بندرعباس، فیروزه میرابی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، درویشی مدیرکل امور بانوان استانداری، اعضای شورای شهر ، مجمع خیرین و جمعی از مدیران و و اعضای فعال و خانواده های کار آفرینان حضور داشتند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!