شناسایی ۲۳ مورد ابتلا به سل در اتباع خارجی ساکن هرمزگان

ارسال شده در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۲۳ نفر از اتباع خارجی ساکن استان هرمزگان به بیماری سل خبر داد.

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری سل در بین اتباع غیر ایرانی ساکن در استان هرمزگان از ابتدای بهمن سال گذشته آغاز شده است، گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۸۶ نفر از افراد بالای ۱۲ سال مورد غربالگری قرار گرفته اند و ۶۸۰ مورد مشکوک شناسایی شده است.

ذاکری گفت: پس از بررسی‌های لازم، تاکنون ابتلای ۲۳ نفر از اتباع خارجی به بیماری سل تایید شده که به صورت رایگان تحت درمان هستند.

او گفت: این طرح تا ۳۱ فروردین ادامه داشت و تیم‌های غربالگری با مراجعه به درب منازل اتباع خارجی اقدام به بیماریابی کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: تیم‌های غربالگری متشکل از مراقبین سلامت، بهورزان و داوطلبین سلامت اتباع غیر ایرانی بودند که به‌صورت فعال به درب منازل اتباع مراجعه و اقدام به بیماریابی و فراخوان به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت کرد و پرسشگری طرح از اتباع غیرایرانی بالای ۱۲سال انجام شد.

سِل یک بیماری عفونی و در بسیاری موارد مرگبار است که توسط نوعی باکتری به نام مایکوباکتریوم توبرکلوزیس ایجاد می شود و بیشتر ریه ها را درگیر می کند هرچند که می تواند سایر قسمت های بدن را نیز درگیر کند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!