نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت و سلامت مادران

مدیر روابط عمومی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان؛

ارسال شده در ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

جلسه کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه و اعضاء کمیته در دفتر مدیریت روابط عمومی برگزار شد.

این جلسه با هدف تشریح وظایف ، فعالیت ها، چالش ها و یکپارچه سازی تولید و انتشار رسانه در خصوص فرهنگ سازی مناسب برگزار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه و رییس کمیته رسانه با تاکید بر نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری گفت: یکی از اولویت های مهم دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که مدت هاست زنگ خطر آن به صدا در آمده است در خصوص کاهش نرخ موالید در کشور و بحران سالمندی در سال های آتی است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: با توجه به وجود این بحران اجتماعی لازم است، رسانه ها جهت ترغیب خانواده ها به فرزندآوری تلاش کرده تا به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و نقش کمیته رسانه در این امر، مهم و ضروری است.

 دکتر نوروزیان گفت : استان هرمزگان جزو استانهایی با نرخ باروری بسیار خوب در سالهای گذشته بود ولی هم اکنون در سالهای اخیر با اینکه نسبت به سایر استانها در وضعیت بهتری قرار دارد، ولی کم کم نرخ باروری به اندازه ایی رسیده که ممکن است در سالهای آینده به حد جانشینی نرسد .

رییس کمیته رسانه قرارگاه جمعیت گفت : رسانه ها برای کمک به ادامه نسل قومیتها و ملیت ها نقش به سزایی دارند، همانطور که سالها با شعار فرزند کمتر ، زندگی بهتر کمک کردند.دکتر نوروزیان مشاور بانوان رییس دانشگاه و رییس کمیته رسانه، در ادامه با اشاره به لزوم باروری سالم و مراقبت قبل ، حین و بعد از بارداری گفت : درکنار ترغیب برای افزایش موالید و جمعیت، حتما سلامت مادران نیز باید در نظر گرفته شود و از تمامی بانوان عزیز میخواهیم که برای حفظ سلامت خود و فرزندانشان با همکاران بهداشتی همکاری داشته باشند و از مشاوره ها ، راهنمایی های مراقبین سلامت و ماماها استفاده کامل را ببرند .

کمیته رسانه با حضور دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، دکتر فریبا میرزایی چمنی دبیر قرارگاه جوانی جمعیت، دکتر سید طاهر حسینی سرپرست مدیر طب سنتی معاونت درمان، دکتر سید کمال حسینیان متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه سایر اعضاء کمیته تشکیل شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!