به دنبال معرفی و حمایت از هنرمندان بندرعباسی هستیم

معاون کمیسیون ملی یونسکو:

ارسال شده در ۶ اسفند ۱۴۰۱، توسط ایسنا

معاون کمیسیون ملی یونسکو گفت: مجموعه کمیسیون ملی آماده همکاری با  جهانشهر خلاق بندرعباس برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی در سایر کشورها با هدف معرفی و حمایت از هنرمندان بندرعباس است.

یوسفی در نشست مشترک با رئیس اداره خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری بندرعباس، با تأکید بر حمایت از برنامه های شهرهای خلاق عضو شبکه، افزود: مجموعه کمیسیون ملی آماده همکاری با  جهانشهر خلاق بندرعباس برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی در سایر کشورها با هدف معرفی و حمایت از هنرمندان بندرعباس است.

این مقام مسئول بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده بندرعباس عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی ارائه کرده است که این جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

معاون کمیسیون یونسکو با اشاره به ظرفیت صنایع دستی و آئین های سنتی در بندرعباس عنوان کرد: شهر بندرعباس در حوزه صنایع دستی و آیین های بومی قدمت بالایی دارد و در مباحث ترویج صنایع دستی و حمایت از صنعتگران پیشتاز است که نمونه بارز آن می‌توان به برگزاری دوره های آموزشی و حضور پررنگ در نمایشگاه های مختلف و برپایی جشنواره های صنایع دستی اشاره کرد .

در ادامه سمیه صمصام پور گزارش کاملی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده اداره خلاقیت را ارائه کرد و افزود: بندرعباس  به دلیل همجواری با دریا و ساحل ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و برگزاری جشنواره های صنایع دستی دارد که بنا داریم از این پتانسیل در جهت رشد و ترویج صنایع دستی و مشاغل خانگی به خوبی استفاده کنیم.

رئیس اداره خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری بندرعباس، با اشاره به آماده سازی نمایشگاه دائم صنایع دستی خاطرنشان کرد: به همت شهرداری بزودی مجموعه نمایشگاه دائم صنایع دستی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد که این مکان کمک بسیاری به رونق صنایع دستی خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه مجموعه شهرداری بندرعباس و اعضای شورای اسلامی شهر حمایت های بسیار خوبی از حوزه صنایع دستی دارند که این امر موجب دلگرمی مجموعه شهر خلاق برای ادامه فعالیت خواهد بود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!