برگزاری نخستین نمایشگاه دوخت و صنعت هرمزگان

ارسال شده در ۶ اسفند ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 نخستین نمایشگاه دوخت و صنعت هرمزگان با هدف برقراری پیوند بین واحدهای تولید کننده پوشاک صنعتی فعال هرمزگان با صنایع مستقر در این استان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه ۲ روزه که هتل همای بندرعباس آغاز به کار کرده بود و تولید کنندگان پوشاک صنعتی در این نمایشگاه محصولات خود را به واحدهای تولیدی معرفی کردند.

انتظار مسوولان برگزار کننده این نمایشگاه برقراری پیوند و ارتباط موثر بین این گروه‌های فعال اقتصادی در هرمزگان و کمک به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استان است.

معاون اقتصادی استاندار هرمزگان در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه دوخت و صنعت هرمزگان گفت: بخش قابل توجهی از شاغلان هرمزگان در این حوزه مشغول هستند که تولید کنندگان پوشاک صنعتی هرمزگان می‌توانند محصولات خود را به فعالان این عرصه عرضه کنند.

عادل شهرزاد افزود: بنابراین نیاز است بین این واحدهای تولیدی که مشغول تولید پوشاک هستند با واحدهای صنعتی و واحدهای تولیدی بزرگ‌تر پیوند برقرار شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود با برقراری این ارتباط همه واحدهای تولیدی و صنعتی هرمزگان پوشاک مورد نیاز خود را از این واحدهای تولیدی خریداری کرده و استفاده کنند که این می‌تواند تحول خوبی در زمینه رونق اقتصادی برای این واحدهای تولیدی به همراه داشته باشد و هم ضریب اشتغال را با برنامه‌هایی که این واحدهای تولیدی می‌توانند داشته باشند افزایش دهد.

معاون اقتصادی استاندار هرمزگان بیان کرد:‌ تولیداتی که شرکت کنندگان نمایشگاه دولت و صنعت هرمزگان در معرض دید و معرفی قرارداده‌اند دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و از نظر کیفیت و قیمت هم برای فعالان صنعتی به صرفه است که از این تولیدات خرید داشته باشند.

شهرزاد در خصوص حمایت‌هایی که می‌توان به این واحدهای تولیدی توسط ادارات دولتی انجام داد هم گفت: ظرفیت خوب دیگری که در استان وجود دارد لباس فرم‌هایی است که در مدرسه‌ها استفاده می‌شود که امید می‌رود از این محل هم به واحدهای تولیدی کمک شود.

وی اضافه کرد: بخشی از حمایت‌ها نرم است مانند همین نمایشگاهی که برپا شده است و آوردن واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ‌تر که با این تولیدها آشنا شده و برای خرید راغب شوند.

معاون اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: همچنین بخشی از حمایت‌ها هم وام‌های بانکی است که می‌توان به واحدهای تولیدی عرضه کرد که این‌ها یارانه دار و ارزان‌قیمت بوده و هزینه تمام شده پایین‌تری برای واحدی تولیدی خواهند داشت.

اشتغال ۸۰ هزار نفر در بخش صنعت فرصتی برای تولید کنندگان پوشاک هرمزگان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: این نمایشگاه با توجه به لباس کار و بازار خوبی که در این زمینه وجود دارد برپا شده است و در بخش صنعت با توجه به اشتغال افزون بر ۸۰ هزار نفری در واحدهای کوچک صنفی و واحدهای بزرگ صنعتی که باید در محیط کار از لباس کار استفاده کنند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

خلیل قاسمی بیان کرد: این نمایشگاه برای معرفی توانمندی تولید کنندگان پوشاک و بیان انتظارات فعالان صنعتی در هرمزگان طراحی شد که امید می رود سهم پوشاک هرمزگان در بخش صنعت افزایش یافته و کیفیت پوشاک تولیدی این استان هم هر روز بهتر از قبل شود.

وی ادامه داد: منظور تنها پوشاک صنعتی نیست بلکه مد نظر ما پوشاک زنانه، مردانه، مجلسی، مدارس و سایر موارد هم هست که بازار بزرگی برای این محصول‌ها وجود دارد.

فولاد هرمزگان از محصولات تولیدی هرمزگان استفاده می‌کند

مدیرعامل فولاد هرمزگان هم در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این نخستین نمایشگاه پوشاک صنعتی در هرمزگان است و بیشتر شرکت کنندگان در آن واحدهایی هستند که به صورت خیری، سرپرست خانوار و یا از زندانیان برای تولید استفاده می‌کنند که امر مقدسی است.

عطاالله معروفخانی ادامه داد: فولاد هرمزگان در نشستی که چند ماه قبل با حضور مجموعه‌ای از تولیدی‌هایی که از زندانیان برای تولید استفاده می‌کردند شرکت کرد و برای خرید از این فعالان پیش قدم شد.

وی بیان کرد: بیشتر لباس‌های کار و ملزومات مورد نیاز را از درون استان و مجموعه‌هایی که در این حوزه هستند تهیه و استفاده می‌کنیم و این کار باید از اقدام‌های شرکت‌های تولیدی باشد؛ این را به آن دلیل می‌گویم که هرمزگان واقعاً استانی محروم است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: اکثر تولیدی‌های حاضر در این نمایشگاه هم برای تولید از نیازمندان استفاده کرده‌اند و باید کمک کنیم این‌گونه مجموعه‌ها توسعه یافته و اشتغالزایی در استان گسترش یابد تا از میزان بیکاری کاسته شود.

معاون صبا فولاد: ترجیح ما خرید از درون هرمزگان است

معاون منابع انسانی صبا فولاد هم گفت: این نمایشگاه و حرکت خوبی است که تعدادی از تولید کنندگان در داخل استان آغاز کرده اند و حرکت‌هایی برای حمایت از این‌ها آغاز شده است که رخداد مفیدی است و در صورت حمایت همه صنایع جای رشد دارند.

کمال بیگی افزود: ترجیح می‌دهیم خریدهای خود را از دورن استان انجام دهیم که مزیت‌های بسیاری دارد و سایر صنایع هم اهتمام و دقتی دارند این اتفاق رخ بدهد.

وی بیان کرد: تولید کنندگان هرمزگان هم تلاش کنند با ارتقای کیفیت تولیداتشان، خود را در بازار کشور و حتی بازارهای بزرگ‌تر مطرح کنند.

معاون منابع انسانی صبا فولاد ادامه داد:‌ بازار و عرضه و تقاضا و تجارت تا حدی با حمایت پیش می‌رود و اما چنانچه محصول از لحاظ کیفی و قیمتی توان رقابت را نداشته باشد از بازار حذف می‌شود.

بیگی تاکید کرد: تا جای ممکن حمایت ها را انجام می‌دهیم و سایر صنایع هم علاقه‌مند هستند اتفاق‌های اینچنین در استان رخ بدهد که نتیجه آن اشتغال است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!