فینگر فود یلدایی

ارسال شده در ۲۶ آذر ۱۴۰۱

فینگر فود از انواع غذاهای لقمه‌ای است که می‌تواند طعم و رنگ ویژه‌ای به سفره‌های شب یلدای ببخشد. برای تهیه این لقمه‌های خوشمزه می‌توانید از ساده‌ترین مواد گیاهی و گوشتی استفاده کرده و آن‌ها را به‌ راحتی با انواع آجیل و خوراکی‌های یلدایی تزئین کنید. اگر در فکر تهیه انواع غذاهای فینگری برای شب یلدا هستید، با ما همراه باشید تا آموزش چند روش تزئین و دستور پخت فینگر فود یلدایی را یاد بگیریم.

شب یلدا یکی از خاطره‌انگیز‌ترین شب‌های سال است که آن را با شب‌نشینی در کنار اعضای خانواده سپری می‌کنیم. سرو کردن انواع فینگر فودها به عنوان وعده‌های کوچک، خوشمزه و کم‌هزینه یکی از بهترین منوهایی است که می‌تواند برای همه اعضای خانواده اعم از کودکان و بزرگسالان جذاب باشد. در ادامه چند روش آماده کردن فینگر فود شب یلدا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنیر کبابی و هندوانه گریل شده

با قرار دادن پنیر کبابی و هندوانه گریل شده در کنار دیگر غذاهای بندانگشتی، طعم و ظاهر جذاب این سینی غذاهای فینگری تا مدت‌ها در خاطرمان باقی می‌ماند. برای تهیه این فینگر فود خارق‌العاده با ما همراه باشید.

مواد لازم

هندوانه‌: سه فنجان

ریحان: ۲۰ گرم

پنیر کبابی: ۲۵۰ گرم

عسل: دو قاشق غذاخوری

آبلیمو: یک‌چهارم فنجان

سیخ چوبی: به مقدار لازم

طرز تهیه

در قدم اول باید آبلیمو و عسل را داخل یک ظرف کوچک بریزید و بعد به‌ خوبی با هم ترکیب کنید. به این ترتیب یک سس رقیق و خوشمزه برای لقمه‌ها درست‌ می‌کنید. در مرحله بعد پوست هندوانه را به‌ خوبی شستشو بدهید و پوست آن را جدا کنید. گوشت هندوانه را نیز به ‌صورت مکعبی برش بزنید. پنیر کبابی را نیز هم‌اندازه با قطعات هندوانه و به شکل مکعبی ببرید. در مرحله بعد پنیر کبابی و هندوانه را به ‌ترتیب داخل سیخ چوبی فرو کنید و تمام سطوح آن‌ها را با سس عسل و آبلیمو بپوشانید.

در مرحله آخر سیخ‌ها را روی صفحه گریل بگذارید و تمامی سطوح آن را برای سه الی چهار دقیقه گریل کنید. در پایان برای تزئین فینگر فود برگ‌های تازه ریحان را روی سیخ‌ها بگذارید و در ظرف مناسب سرو کنید.

نکات تکمیلی

توصیه می‌شود حدود ۳۰ دقیقه قبل ‌از مصرف سیخ چوبی، آن‌ها را درون آب بگذارید.

قبل‌ از به سیخ کشیدن قطعات هندوانه، دانه‌های میوه را از آن جدا کنید.

توجه داشته باشید که هر طرف پنیر باید به یک اندازه‌ گریل شود. اگر این کار را انجام ندهید، پنیرها از سیخ جدا شده و بیرون می‌ریزد.

می‌توانید از فلفل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز برای بهتر‌شدن طعم سس استفاده کنید.

بروشتای گوجه‌فرنگی

بروشتای گوجه‌فرنگی از فینگر فودهای ساده‌ای است که می‌توانید از رنگ قرمز و جذاب آن برای سفره یلدایی استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این فینگر فود یلدایی با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوجه گیلاسی: ۲۰۰ گرم

پنیر فتا: ۱۰۰ گرم

نان تست: پنج عدد

روغن زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه

در قدم اول گوجه گیلاسی‌ها را به‌ خوبی شسته و آن‌ها را به دو قسمت مساوی برش بزنید. تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار بدهید و مقدار کمی روغن داخل آن بریزید. گوجه گیلاسی‌ها را داخل تابه تفت بدهید. وقتی بافت گوجه‌فرنگی به اندازه کافی نرم شد، شعله گاز را خاموش کنید.

در ادامه دو طرف نان‌های تست را روغن زیتون بمالید و آن‌ها را در ظرف مناسبی تست کنید. در قدم بعدی پنیر فتا را به قطعات مکعبی برش زده و در ظرف مناسبی با گوجه گیلاسی ترکیب کنید. می‌توانید از مقداری برگ نعنا، ریحان و فلفل برای طعم‌دار کردن مخلوط استفاده کنید. در انتها مقدار مناسبی از مواد را روی نان تست بگذارید و در ظرف مناسب برای عزیزانتان سرو کنید.

فینگر فود مرغ و هویج برای شب یلدا

استفاده از ظاهر جذاب توپک‌های مرغ و هویج برای شب یلدا باعث رنگین‌تر شدن سفره یلدایی می‌شود.  شکل ظاهری این فینگر فود شبیه میوه نارنگی است. اگر طرفدار سالاد الویه هستید، به احتمال زیاد طعم لقمه‌های مرغ و هویج را نیز می‌پسندید. طعم و ظاهر این فینگر فود بسیار مورد پسند کودکان و بزرگسالان خواهد بود. برای آموزش این پیش‌غذای یلدایی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فینگر فود مرغ و هویج

سینه مرغ: ۲۰۰ گرم

هویج: چهار عدد

تخم‌مرغ: دو عدد

پنیر خامه‌ای: ۱۵۰ گرم

ماست: چهار قاشق غذاخوری

سیر: دو حبه

نمک: به میزان لازم

ریحان: به میزان لازم

اول هویج‌ها را با پوست آب‌پز کنید. بعد ‌از پخت کامل، پوست هویج‌ها را بگیرید و آن‌ها را با رنده کاملاً ریز کنید. با ‌همین روش تخم‌مرغ‌ها را نیز آب‌پز کرده و سپس به‌ صورت ریز رنده کنید. در ادامه پنیر و سیر له‌شده را به تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سپس دو قاشق غذاخوری ماست و نمک را به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن این مواد با یکدیگر، مخلوط خمیری شکلی خواهید داشت.

در مرحله بعد سینه مرغ را نیز آب‌پز کرده و سپس آن را له کنید. یک قاشق غذاخوری ماست، نمک و ادویه دلخواه خود را به مرغ اضافه کنید. در ادامه مقدار مناسبی از مخلوط مرغ را به شکل توپک‌های کوچک درآورده و کناری بگذارید. سپس سطح  سینی را با سلفون بپوشانید و خمیر تخم‌مرغ را به شکل دایره‌های کوچک روی آن پهن کنید. تقریبا یک‌ونیم قاشق غذاخوری از مخلوط تخم‌مرغ برای هر دایره کافی است.

در مرحله بعد توپک‌های مرغ را وسط دایره‌ها قرار بدهید و سطح آن را کاملاً با خمیر تخم‌مرغ بپوشانید. در مرحله پایانی توپک‌ها را درون هویج رنده‌شده بغلتانید و لقمه‌ها را به‌ صورت یک نارنگی شکل بدهید. می‌توانید این توپک‌ها را با چوب میخک و ریحان تزئین کنید تا به شکل نارنگی نزدیکتر شوند. لقمه‌ها را داخل یخچال بگذارید و بعد از یک الی دو ساعت، فینگر فود یلدایی را در ظرف مناسب سرو کنید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!