مدیرکل بیمه سلامت: شرایط پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در هرمزگان فراهم شد

ارسال شده در ۱۶ مهر ۱۴۰۱

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: شرایط پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این استان فراهم شد.

علی علیزاده با بیان اینکه تعداد متخصصان بانوان در هرمزگان کافی نیست، افزود: نیاز است مادران از دانش و تخصص فرد کارشناس و آموزش دیده بهره‌مند شوند که بیمه سلامت در این مسیر گام‌هایی برداشته که یکی از آنها فراهم شدن شرایط برای عقد قرارداد با مطب‌هایی مامایی است.

وی ادامه داد: این اقدام بیمه سلامت در رستای جوان سازی جمعیت بوده و امکانی فراهم شده تا هزینه خانوارهای زیر پوشش برای دریافت خدمات مامایی کاهش یابد.

علیزاده اضافه کرد: مطب‌های مامایی دارای پروانه در این راستا می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی eservices.ihio.gov.ir/psc نسبت به ثبت نام اولیه و بارگذاری پروانه خود برای عقد قرارداد اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان با اشاره به وجود ۳۲ مطب مامایی و ۱۱ مرکز مشاوره مامایی در هرمزگان، ‌ گفت: تسهیل همکاری و انعقاد قرارداد با ماماها به ‌صورت حضوری بوده و لازم است پس از بارگذاری مدارک بر روی سایت اعلام شده برای مراحل بعدی مراجعه حضوری داشته باشند.

علیزاده خاطرنشان کرد:‌ ضوابط و دستورالعمل پذیرش بیماران توسط ماماهایی که با این نهاد بیمه‌گر اقدام به عقد قرارداد می‌کنند در آینده اعلام می‌شود.

یک میلیون و ۳۰ هزار نفر از جمعیت هرمزگان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!