معاون فرماندار بندرلنگه: کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

ارسال شده در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بندرلنگه گفت: اداره‌های متولی عضو کارگروه ساماندهی متکدیان شهرستان و در راس آن‌ها آموزش و پرورش به‌عنوان متولی امر آموزش نسبت به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و ترغیب آنان به آموزش و ادامه تحصیل اقدام کنند.

مهدی صابری در کارگروه ساماندهی متکدیان بندرلنگه اظهار داشت: تحصیل حق همه افراد بوده و بایستی از این حق قانونی استفاده کنند و وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به قانون اساسی ادامه داد: براساس اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تکدی گری در تمامی جوامع بشری و کشورهای جهان نوعی هنجارشکنی اجتماعی محسوب می‌شود و شیوه‌های مواجه خاص خود را با آن دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بندرلنگه ابراز داشت:‌ همچنین اداره بهزیستی شهرستان با همکاری اداره ثبت احوال این شهرستان نسبت به شناسایی و شناسنامه دار کردن فرزندان بدون شناسنامه اقدام کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!