طراحان مد و لباس ایرانی ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

ارسال شده در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پس از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برای حمایت از طراحان این سبک پوششی ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

سید مجید امامی با بیان اینکه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر تیر امسال برگزار شد اظهار داشت: این میزان تسهیلات به طراحان مد و لباس ایران پرداخت شده و انتظار می رود تا پایان سال میزان آن با توجه بیه استقبال جامعه هدف افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با حمایت صندوق کارآفرینی امید و صندوق نو آوری و شکوفایی به متقاضیان و تولید کنندگان خرد به صورت سرمایه در گردش بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا پنج میلیارد ریال پرداخت می شود.

امامی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی کشور در این راستا از هر شرکت خلاق و موسسه مد و لباس که طرح های سنتی ایران را به روز آوری می کنند یا نوآوری در آنها انجام دهند تا پوشاک اصیل ایرانی مورد توجه مشتریان قرار بگیرد حمایت می کند.

وی افزود: در صدد هستیم با آشتی دادن کارگروه مد و لباس با صنایع بزرگ پوشاک طرح های جدید لباس اجتماعی آقایان و بانوان مبتنی بر لباس سنتی ایران زمین بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

در کلان گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، ارائه الگوی صحیح پوشش عفیفانه با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی ایران اسلامی، به یکی از اهداف مهم و ارزشمند فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه تبیدل شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همسو با این هدف متعالی با برگزاری جشنواره مدولباس فجر به ­ مثابه فراگیرترین رویداد تخصصی مدولباس در ایران تلاش دارد، بستر لازم جهت رشد و گسترش فعالیت در این عرصه را با هدف ارزش‌گذاری و ارتقای سبک پوشش عفیفانه ایرانی – اسلامی و شکل‌گیری جریانی مؤثر و کارآمد در سپهر توسعه اقتصادی صنایع فرهنگی کشور و پشتیبانی از تولیدات ملی به نمایش درآورد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!