فروش اینترنتی صنایع دستی و تولیدات کسب و کارهای خانگی در مناطق روستایی

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

“عبداله عبدلی” مدیر کل پست استان گفت: شرکت ملی پست در کنار سایر خدماتی که به مردم ارائه می نماید، دسترسی به خدمات فراگیر شبکه پستی را حق همه اقشار جامعه می داند و یکی از اهداف خود را در راستای کمک به اشتغالزایی در جوامع روستایی و کمتر توسعه یافته تعریف نموده است.

عبدلی افزود: نزدیک به نیمی از جمعیت کشور، روستا نشین هستند و امرار معاش این جمعیت معمولاً به اقتصاد کشاورزی و صنایع دستی گره خورده است.

مدیر کل پست استان هرمزگان تصریح کرد: ضرورت دارد بر اساس اقلیم مناطق مختلف استانهای کشور، شکوفایی اقتصاد روستاها را به ویژه با فرآوری محصولات و شکل گیری زنجیره‏ های ارزش رقم زد.

وی در ادامه افزود: شرکت ملی پست با راه‌اندازی سامانه «روستابازار» و فراهم آوردن امکان فروش صنایع دستی و تولیدات کسب و کارهای خانگی توسط روستاییان در این بازار، به یاری ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته آمد.

مدیر کل پست استان هرمزگان اظهار داشت: شرکت ملی پست سامانه روستا بازار به آدرس rustabazar.post.ir را جهت دسترسی آسان تولیدکنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای داخلی برای فروش بدون واسطه ایجاد نموده است.

عبدلی اضافه نمود: تولید‌ کنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی و … می‌توانند با ثبت نام در این سامانه، غرفه‌ای در اختیار گرفته و به فروش تولیدات خود بپردازند.

وی افزود: شرکت ملی پست با تعهد قبول مرسولات روستاییان و ارسال به آدرس خریداران در سراسر کشور در کمترین زمان، زمینه پرداخت الکترونیکی آن را نیز فراهم آورده است.

مدیر کل پست استان هرمزگان در پایان افزود: این غرفه ها، در راستای کمک به محرومیت‌زدایی روستاییان در اکثر استانهای کشور فعال گردیده و از ابتدای این طرح تاکنون، بیشتر نقاط پستی مانند دفاتر نمایندگی های پستی خدمات روستایی یا دفاتر پستی دولتی در روستاها فعال شده اند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!