تولد ۱۷۹ نوزاد در هفته تغذيه با شير مادر

ارسال شده در ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

۱۷۹ نوزاد در هفته تغذيه با شير مادر متولد شدند. این مادران پس از زایمان آموزش تغذيه با شير مادر را در ميناب دريافت كردند.

رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت : به دنبال ترويج و تغذيه با شير مادر كارگاه هاي آموزش شيردهي در جهت يادآوري و اهميت شير مادر توسط كارشناسان پرستاري در بيمارستان ميناب برگزار شد.

دكتر يدالله رئيسي ماكياني ابراز كرد: به جهت حمايت از تغذيه با شير مادر حمايت از همسر خانواده، قانون گذار، محيط كار و جامعه این کارگاه ها ویژه مادران شیرده برگزار می شود.

زهرا اميري كارشناس پرستاري بخش ان.آي.سي.يو گفت: هرساله و براي يادآوري و گراميداشت هفته تغذيه با شير مادر بيمارستان ميناب با پرپايي كلاسهاي آموزشی، كارت راهنمای تغذيه با شير مادر بین مادران با تاکید بر اینکه شير مادر هم براي تغذيه نوزاد و هم براي مادر مفيد مي باشد توزیع می شود.

وي با اشاره به فوايد شير مادر براي نوزادان و مادر افزود: از فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزاد جلوگيري از اختلالات رواني، تامين بسياري از مواد غذایي، حفاظت از بدن نوزاد در برابر بيماريها، كمك به افزايش هوش نوزاد مي باشد؛ همچنین فوايد تغذيه با شير مادر براي مادران، بهبود خواب مادر، كاهش سريع وزن پس از بارداري‌، كاهش خونريزي تخمدان و بازگشت به اندازه اوليه، جلوگيري از يائسگي زود رس و پيشگيري از بارداري ناخواسته مي تواند داشته باشد. 

اميري عنوان کرد: شعار این هفته (سياره اي سالم با حمايت از تغذيه با شير مادر) بود كه در هفته شير مادر ۱۷۹ نوزاد در بيمارستان متولد شدند كه براي ۱۷۹ مادر آموزش تغذيه با شير مادر توسط كارشناسان پرستاري آموزش داده شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!