مک اند چیز خانگی، ساده و خوشمزه با مرغ و خامه در فر

ارسال شده در ۱۱ تیر ۱۴۰۱

مک اند چیز یکی از خوراک های بسیار راحت و خوشمزه می باشد که با پاستا تهیه می شود و در ایالات متحده و بریتانیا پنیر ماکارونی نیز نامیده می شود. بیشتر در تهیه مک اند چیز پنیر چدار استفاده می شود و شما می توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنید. شما می توانید مک اند چیز را داخل ظرفی ریخته و داخل همان ظرف بعد از پخت سرو کنید و یا می توانید بدون فر و داخل تابه روی گاز مراحل پخت مک اند چیز را انجام دهید. اغلب مک اند چیز به همراه سس بشامل تهیه می شود. این سبک تهیه پاستا با پنیر در قرن ۱۴ در کتاب های آشپزی ایتالیایی ثبت شده است و بعد ها دچار تغییر و تحولاتی شد و به شکل امروزی در آمده است.

مواد لازم

پاستا فرمی ۱ بسته

فیله مرغ ۴ عدد

قارچ ۱۰ عدد

خامه صبحانه ۱۵۰ گرم

پنیر چدار یا پیتزا به مقدار لازم

سیر رنده شده ۱ قاشق مربا خوری

آرد ۱ قاشق غذا خوری

کره ۵۰ گرم

شیر ۱ پیمانه

پنیر ورقه ای ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، آویشن، جوز هندی، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول: تهیه مرغ

مرغ را مکعبی خرد کنید و داخل یک تابه با کمی روغن و کره تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کنید و صبر کنید تا کمی آب انداخته و پخته شود. قارچ ها را اسلایس کنید و به مرغ اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله دوم: پخت پاستا

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری نمک و روغن ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید. سپس پاستا فرمی دلخواه خود را اضافه کنید و صبر کنید تا طبق نوشته روی بسته بندی بجوشد و نرم شود. پاستا نرم شده را آبکش کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

داخل یک تابه کره را بریزید و تفت دهید تا کره ذوب شود و در ادامه آرد را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. ادویه ها را به همراه سیر خرد شده اضافه کنید و بعد باید کم کم شیر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها باید یک مشت پنیر چدار یا رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر ها ذوب شوند.

مرحله چهارم: پخت مک اند چیز

در ادامه مرغ و پاستا آبکش شده را به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود، در انتها خامه را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید. حالا به صورت لایه ای مقداری از پاستا داخل ظرف ریخته و کمی پنیر رنده شده یا ورقه ای بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید و ظرف را برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

نوش جان

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!