برگزاری اولین جلسه کمیته آموزش صنایع‌دستی در هرمزگان

ارسال شده در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری اولین جلسه کمیته آموزشی صنایع‌دستی در استان خبر داد.
ساناز رمجی بابیان این مطلب گفت: اولین جلسه کمیته آموزش صنایع‌دستی استان به‌منظور هم‌اندیشی, شناسایی چالش‌ها و‌ راهکارهای لازم برای رفع موانع موجود و تعیین گروه‌های هدف شاغل صنایع‌دستی استان و همچنین برگزاری آموزش‌های تخصصی عملی و علمی در سال جاری با حضور اعضای کمیته آموزش در محل معاونت صنایع‌دستی برگزار شد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه اعضای کمیته آموزش شامل کارشناسان دانشگاه‌های هرمزگان، آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی، صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع‌دستی هستند، افزود: در این جلسه گروه‌های هدف رشته‌های رودوزی‌های سنتی و حصیربافی به علت تعداد صنعتگران، اشتغال بیشتر، بومی بودن،کارآفرینی و همچنین حضور اساتید برجسته این رشته‌ها در استان از اولویت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.
او ادامه داد: «همچنین شهرها و روستاهای پیشنهادی برای ثبت ملی نیز بر اساس اهمیت جغرافیایی در اولویت هم‌زمان با این گروه‌های هدف موردتوجه و آموزش قرار خواهند گرفت.»

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!