دبیرکل سازمان ملل: مشارکت زنان برای ایجاد جامعه‌ای مقاوم و پویا ضروری است

ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن اظهار داشت مشارکت زنان برای ایجاد جامعه‌ای مقاوم، صلح آمیز و پویا ضروری است.

گوترش در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن با عنوان “دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا ” افزود: در طول دو سال گذشته، همه گیری کرونا، بی عدالتی جنسیتی را افزایش داده است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: میلیون ها زن شغل خود را از دست داده اند که این امر بر حقوق اجتماعی آنها تاثیر گذاشته است.

گوترش تصریح کرد میلیون ها دختر به مدرسه نمی روند و احتمال دارد بسیاری از آنها هیچگاه به کلاس درس باز نگردند.

وی تاکید کرد برابری جنسیتی و رعایت حقوق زنان باید در قلب اجتماع باشد. امروزه ما شاهد مقاومت در مقابل تامین حقوق زنان هستیم و باید در مقابل این مقاومت، مقاومت کنیم.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: زنان و دختران در خط مقدم جنش های اقلیمی و زیست محیطی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت زنان برای ایجاد یک جامعه مقاوم، صلح آمیز و پویا ضروری است، افزود: نمی توانیم وضعیت صلح در جهان خود را با ساختارهای قدیمی مردسالاری و انحصار گرایی بدست آوریم و جنگ کنونی در اوکراین نمونه این امر است.

شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل در نیویورک با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز گشایش یافت.

نشست امسال کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی “دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در چارچوب سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات تغییرات اقلیمی، محیط زیستی و بلایا” برگزار می شود.

موضوع مورد بازنگری شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن “توانمندسازی اقتصادی زنان در دنیای در حال تغییر کار” است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!