منصوریان: بازی‌های آسیایی متفاوت است/ دیگر در چین مبارزه نمی‌کنم

ارسال شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰، توسط ایرنا

ملی‌پوش ووشوی ایران گفت: سطح فنی مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی متفاوت از سایر رقابت‌هاست و برای موفقیت در هانگژو باید کنار یکدیگر باشیم و شرایط را برای کسب بهترین مدال‌ها از سوی ملی‌پوشان ووشو فراهم کنیم.

الهه منصوریان  یکی از ووشوکاران پرافتخار ایران در گفت‌وگو با ایرنا خصوص حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان، اظهار داشت: فکر می‌کنم دوری از مسابقات روی عملکرد سانداکاران تاثیر گذاشته و آنگونه که انتظار داشتم، حریفان نتوانستند برام چالشی ایجاد کنند.

وی افزود: به طور حتم با برگزاری مداوم اردوها، شرایط آمادگی فنی بانوان سانداکاران افزایش می‌یابد و قطعا می‌توانیم کمک خوبی برای هم باشیم تا در مسابقات به موفقیت دست یابیم.

منصوریان که در وزن ۵۲ کیلوگرم به مصاف حریفان رفت، ادامه داد: در این وزن علاوه بر من، آرزو سلیمی و ۲ سانداکار جوان حضور دارند. در ۶۰ کیلوگرم نیز، خواهرانم (سهیلا و شهربانو) صدیقه دریایی و یک ووشوکار جوان هستند. همه تلاش می‌کنیم تا مجوز حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کنیم. مسابقات ساندای بانوان در بازی‌های آسیایی تنها در همین ۲ وزن برگزار می‌شود.

این ووشوکار باتجربه با بیان اینکه شرایط بازی‌های آسیایی با هیچ رویدادی در ووشو قابل مقایسه نیست، ادامه داد: سه بار در این بازی‌های حضور یافته و یک نقره و ۲ برنز کسب کرده‌ام. همیشه هدفم رسیدن به مدال طلا بوده اما واقعا بازی‌های آسیایی متفاوت است. شرایط داوری‌ها و نگاه‌ها به گونه دیگری است و انگار چین باید همه طلاها را کسب کند.

وی گفت: حتی سال ۲۰۱۴ که بازی‌ها در اینچئون کره‌جنوبی بود، احساس می‌کردیم چین میزبان است. چین هر ووشوکاری که اعزام می‌کند فقط از آنها طلا می‌خواهد. باور کنید مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی اصلا با پیکارهای قهرمانی جهان نیز تفاوت فراوانی دارد.

منصوریان گفت: علاوه بر حضور در اردوهای تیم ملی، ۲ اردو و مسابقه اروپایی را برنامه‌ریزی کرده‌ام و به اطلاع مسوولان فدراسیون و کادرفنی هم رسانده‌ام. قطعا حضور در این اردوهای اروپایی به سود من است تا با قدرت بیشتری آماده شرکت در هانگژو شوم.

ملی‌پوش ووشوی ایران گفت: می‌دانم باید با فدراسیون هماهنگ باشم. آنها نیز تا حدودی حمایت کرده‌اند و همه باید کنار هم باشیم تا به هدفمان که موفقیت در هانگژو است، دست یابیم.

قهرمان ووشوی جهان در خصوص برنامه های اروپایی خود گفت: ۲۹ اسفندماه در هلند و ۱۵ خردادماه سال آینده در آلمان اردو و مسابقه دارم که امیدوارم با حمایت مسوولان فدراسیون مواجه شوم.

وی گفت:اعضای تیم ووشوی بانوان تست آمادگی جسمانی دادند که اطمینان دارم در این زمینه یکی از بهترین ها هستیم. همه انگیزه دارند و جوان‌ترها باید سطح فنی مبارزات خود را هم بالا برند.

منصوریان با اشاره به اینکه همکاریش با سازمان مبارزات حرفه‌ای در چین به اتمام رسید، گفت: آنها مبلغ قراردادم را افزایش دادند اما تمدید نکردم. شرایط قرنطینه و حضور در چین دشوار است و از این پس در سازمانی جدید و اروپایی مبارزه خواهم کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!