تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب مادران باردار در زمان وقوع سیل

ارسال شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰

کمیته بحران وقوع سیل احتمالی با تاکیدبرآمادگی کامل مراکزبهداشتی و درمانی جهت ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به مراجعان و بیماران درمرکز بهداشت استان هرمزگان برگزار شد.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برفراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم و هم چنین حضور فعال تیم های بهداشتی ودرمانی و پشتیبانی و تدابیر لازم در راستای آمادگی و حضور به موقع جهت خدمت رسانی تاکید کرد.

مهندس احمدی با اشاره برای پیشگیری و کاهش آسیب مادران باردار در زمان وقوع سیل گفت: تاثیر بحران سیل برسلامت مادران بارداربسیارگسترده تر از سایر افراد دیگر جامعه می باشدو عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد .

وی برانتقال مادران باردار و پرخطر، انتقال آنان به اماکن ایمن و نزدیک به مراکز زایمانی و یا خارج از مسیر سیل تاکیدکرد.

مهندس احمدی با اشاره به مارگزیدگی و عقرب گزیدگی درمناطق سیل زده اشاره کردو افزود: تمهیدات لازم را برای جلوگیری از عقرب گزیدگی و مارگزیدگی صورت گیرد و به اندازه کافی سرم ضد عقرب و مار در اختیار مراکز قرارگیردتا درصورت لزوم استفاده شود .

 معاون اجرای معاونت بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد :انتظار می رود پس از وقوع سیل به دلیل آلوده شدن آب آشامیدنی و ورود فاضلاب به آب های پاک و ازبین رفتن زیر ساخت ها درمناطق آسیب دیده دسترسی به آب سالم کم میشودبرای جلوگیری از این مورد مداوم آب این مناطق  توسط بازرسین بهداشت محیط  بررسی و کلرزنی صورت گیرد.

تا شاهد هیچ بیمار عفونی ناشی از سیل نباشیم.

این جلسه باحضور مسوول خطر در بلایا و حوادث و مدیرگرو ههای ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزارشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!