بيش از ۶ هزار و ۲۰۰ كودك در شهرستان سيريك واكسينه خواهند شد

ارسال شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰

جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با دستور کار اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال و تعیین موضوع سلامت بعنوان گفتمان غالب مجمع سلامت شهرستان با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری سیریک برگزار شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: طرح واكسيناسيون تكميلي فلج اطفال در شهرستان سيريك با هدف ریشه کنی بیماری فلج اطفال در كودكان زير ٥ سال در دو مرحله در بهمن و اسفندماه اجرا خواهد شد.

دکتر کاوه محمد امینی با بيان اينكه تمام كودكان زير ٥ سال بايد قطره فلج اطفال دريافت كنند، افزود: بيش از ۶ هزار و ۲۰۰ كودك در شهرستان سيريك در دو مرحله،  از ۲ لغايت ۵ بهمن ماه و ۳۰ بهمن لغايت ۳ اسفندماه سال جاري واكسينه خواهند شد.

دکتر امینی با تاکید براینکه سلامتی یک مسئولیت همگانی در سایه تلاش همگانی است، افزود: تامین، حفظ و ارتقا سلامت همگانی، مسئولیت خطیری است که تحقق آن تنها بر عهده وزارت بهداشت و واحدهای تابعه آن در سطوح استانی و شهرستانی نبوده و سایر دستگاه های اجرایی، سازمان های دولتی و غیر دولتی، نهادهای عمومی، تشکل های اجتماعی، رسانه ها و بویژه آحاد مردم نیز برای دستیابی به آن متعهد و مسئول هستند.

در ادامه با ارائه توضیحاتی درخصوص اهداف مجمع سلامت و طرح سه موضوع مهم بهداشتی در شهرستان، برنامه پیشگیری از آئدس بعنوان گفتمان غالب مجمع سلامت شهرستان سیریک توسط اعضا انتخاب شد.

معاون فرماندار شهرستان سيريك ضمن تاکید بر اجرای کامل طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان و اهمیت آن بر سلامت کودکان گفت: تمام دستگاه های اجرایی، شوراها، دهیاران و معتمدان و امامان جمعه و جماعات برای اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال با مجموعه شبکه بهداشت و درمان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

علم عباسي با اشاره بر لزوم اجتماعی شدن سلامت، افزود: در اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم، افزایش سواد سلامت، توجه به آسیب های اجتماعی و همکاری های بین بخشی در نظام سلامت بسیار مهم و ارزشمند است.

عباسی با تاکید بر ضرورت بسیج همه امکانات برای مقابله با پشه آئدس، افزود: برای مدیریت بیماری پشه آئدس نیازمند همراهی و مشارکت همه ارگان ها، نهادها و حضور پر رنگ مردم  در بهسازی محیط زیست بعنوان زیستگاه اصلی رشد و تکثیر این پشه هستیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!