صنایع دستی بندرلنگه نیازمند نگاه جدی از طرف شورای و شهرداری است/ شهردار بندرلنگه برای رونق شهر ملی گلابتون برنامه های خوبی در نظر دارد

در دیدار مدیر عامل تعاونی صنایع دستی بانوان امید با شهردار بندرلنگه مطرح شد:

ارسال شده در ۱۵ آذر ۱۴۰۰

سنا شهابی مدیر عامل تعاونی صنایع دستی بانوان امید بندرلنگه با دکتر فرهمندنیا شهردار این بندر دیدار و گفت وگو کرد.

وی گفت: شهردار بندرلنگه برنامه های خوبی برای احیاء و رونق شهر ملی گلابتون دارد.

وی افزود: نباید فقط شهر ملی گلابتون بعنوان یک اسم و تنها ثبت شدن و در شعار بماند بلکه در عمل باید از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان های حمایت شود و این محقق نمی شود مگر با همکار شورا و شهرداری.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: هنوز بندرلنگه با این پیشینه در حوزه صنایع دستی علی الخصوص گلابتون خانه صنایع دستی یا خانه گلابتون ندارد در صورتی که ۱۳۰۵ اولین کارگاه گلابتون دوزی در این بندر تاریخی دایر بوده است.

شهابی یادآور شد: اولین خانه صنایع دستی در هرمزگان متعلق به بندرلنگه است که قربب به ۵۰ سال پیش تاسیس شده ودر اختیار صنعتگران صنایع دستی جهت آموزش این هنرهای دستی قرار داده شده بود که هنرمندان قدیمی ومادران ما خاطراتی از آن زمان از این مرکز به یاد دارند ولی در گذر زمان این مکان رو به تعطیلی نهاد و به اداره تبدیل شد.

وی با تقدیر از نگاه ویژه فرماندار شهرستان به هنرمندان با پیشنهاد احداث بازارچه خود اشتغالی بانوان در بندرلنگه در پایان خواستار نگاه جدی مسئولان صنایع دستی هرمزگان به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!