خزعلی: همدلی در مسائل مشترک سبب یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود

در نشست نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی؛

ارسال شده در ۸ آبان ۱۴۰۰، توسط ایرنا

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت همدلی و هم‌افزایی بر سر مسایل مشترک تاکید کرد و گفت: همدلی و هم‌افزایی بر سر مسائل مشترک، دشمنان را ناامید می کند و جامعه اسلامی را یکپارچه علیه همه کینه ها و بدخواهی ها و جنگ افروزی ها مهیا می‌سازد.

دکتر انسیه خزعلی در نشستی با عنوان «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی» که با حضور بانوان اهل تسنن و فرهیختگان و اندیشمندان حوزه زنان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم آیه شریفه «رحما بینهم» هر چه بیشتر محقق شود و همدلی و هم افزایی حول مسائل مشترک، دشمنان را ناامید و جامعه اسلامی را یکپارچه علیه همه کینه ها و بدخواهی ها و جنگ افروزی ها مهیا می کند.

وی تاکید کرد: این یکپارچگی مشت محکمی خواهد بود بر دهان آنان که از تفاوت ها و دیدگاه ها و سلایق مختلف برای خود بهره می گیرند.

خزعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم ایده ها و نظرات ارائه شده توسط بانوان اهل سنت و اشتراک گذاری این ایده ها، آغازی برای حرکت های بزرگ تر و فراتر در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست شنیدن سخنان خواهران اهل سنت است، یادآور شد: وحدت بین شیعه و سنی یکی از فرامین اصلی شرع و دین است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سخنان بانوان اهل سنت اشاره به نقش تمدن سازی بانوان در بحث های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و همچنین بحث های مجازی است، افزود: یکی از عواملی که اکنون موجب اختلاف یا افزایش تفاهم می شود فضای مجازی است و از آنجا که بخش عمده ای از کاربران فضای مجازی را زنان تشکیل می دهند، آنها نقش برجسته ای در مدیریت این فضا دارند.

خزعلی ادامه داد: سبک زندگی که زنان در خانواده نهادینه می کنند و هوشیاری که به همسر و سایر اعضا می بخشند حتی قصه هایی که از دوست و دشمن در قالب داستان به فرزندان می آموزند بسیار تاثیرگذار است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت زیرا اگر این بنا کج گذاشته شود سرانجامی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حقیقت اگر خشم و کدورت در دل فرزند جا گیرد از بین بردن آن آسان نیست و دشمن بر این امر سوار می شود و می بینیم که در سراسر دنیا شیعه و سنی به جان هم می افتند.

خزعلی یادآور شد: این نقش ها با هوشیاری و زیرکی زن در خانواده مدیریت می شود و می تواند نگذاشت به اینجا ختم شود. در معاونت امور زنان شنوای همه مطالب مطرح شده هستیم و در حد توان پیگیر خواهیم بود و تلاش می کنیم وحدت حفظ شود زیرا وحدتی سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه وحدت اعتقادی است که این وحدت در خانواده و جامعه شکل می گیرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!