معجون لیمو عسلی

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۴۰۰

لیمو عسلی یک معجون ترش و شیرین با عطر و بوی دلنشین لیموست که همراه با چای سرو می‌شود و تجربه نوشیدن یک چای دلچسب را در فصل سرد برای شما به همراه خواهد داشت.

طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی موثر برای گلودرد و سرماخوردگی

به گزارش دلگرم : این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می ‌شود. معجون آماده شده باید چند هفته در یخچال باشد تا با نفوذ عسل درون لیمو، همه خواص عسل و خواص لیمو در هم آمیخته شود تا معجون لیمو عسلی آماده مصرف شود. لیمو عسلی برای درمان گلو درد و سرماخوردگی های زمستان معجزه می ‌کند. با چای یا آب جوشیده هم می‌ توان میل کرد.

مواد لازم :

لیمو ۱ کیلو گرم

عسل ۱ کیلو گرم

دارچین به میزان لازم

زنجبیل به میزان لازم

طرز تهیه :

برای تهیه لیمو عسلی خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، لیموترش ها را می‌ شوییم و خوب خوب خشک می ‌کنیم تا اصلاً رطوبت نداشته باشند. سر و ته آنها را می ‌گیریم. سپس حلقه حلقه نازک برش می‌ دهیم. دانه‌ های آنها را در می‌آوریم. توجه داشته باشید که دانه‌ها اگر بمانند شهد را تلخ می ‌کنند. شیشه هم باید به خوبی خشک وتمیز شود. در شیشه، یک ردیف لیمو می‌ چینیم. بعد یکی دو قاشق عسل می‌ ریزیم. اگر دوست داشتیم کمی زنجبیل و یا زنجبیل هم اضافه می ‌کنیم. این کار را تا زمانی که شیشه پر شود، ادامه دهید.

توجه داشته باشید که لایه رویی باید عسل باشد؛ یعنی سطح لیموها با عسل پوشانده شود. در مرحله آخر در شیشه را محکم ببندید و شیشه را به مدت دو روز پشت پنجره آفتابگیر یا روی بالکن و حیاطی که رو به آفتاب است، بگذارید. بعد از دو روز می‌بینید که عسل با لیمو آب انداخته و سطح شیشه را تا روی لیموها آب گرفته است. سپس شیشه لیمو عسلی را به مدت یک ماه در یخچال بگذارید تا لیموها با عسل کاملا پرورده شوند. بعد از گذشت این مدت زمان لیمو عسلی شما آماده است.

نکات مهم

۱ ـ لیمو عسلی را می‌توانید به جای عسل با شکر و یا نبات تهیه کنید که در این صورت خاصیت ضد سرماخوردگی را نخواهد داشت؛ ولی طعم و مزه آن در چای تفاوتی ندارد. برای تهیه لیمو عسلی با شکر کافی است که در هر ردیف به جای عسل یک قاشق غذاخوری شکر روی ردیف لیموها بریزید.

۲ ـ حتما هسته لیموها را بیرون بیاورید؛ زیرا در غیر این صورت لیمو عسلی شما تلخ خواهد شد.

۳ ـ استفاده از دارچین و زنجبیل اختیاری است؛ همچنین می‌توانید از غنچه گل محمدی برای لابه‌لای لیموها استفاده کنید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!