راهیابی اولین بانوی ایرانی به گرند اسلم استرالیا

ارسال شده در ۱۷ مهر ۱۴۰۰

شاهکار دختر ایرانی در رقابت های تنیس تور جهانی

تنیسور جوان ایرانی در ۱۷ سالگی یک شاهکار واقعی خلق کرد و با قهرمانی در تور جهانی زیر ۱۸ سال، هشتاد و یک پله رنک جهانی خود را ارتقا بخشید و مجوز حضور در گرند اسلم استرالیا را برای اولین بار به ورزش ایران به دست آورد

مشکات الزهرا صفی با یک موفقیت تازه نام خود را به عنوان اولین تنیسور ایرانی حاضر در گرند اسلم اپن استرالیا ثبت کرد.

مشکات الزهرا صفی تنیسور زن ایرانی که به فینال تور جهانی راه یافته بود، در دیدار نهایی مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس شیکمنت به مصاف آروژان ساگاندلیکوف رفت و موفق شد ضمن برتری مقابل حریف خود، به مقام قهرمانی این رقابت ‎ها دست پیدا کند.

دختر ۱۷ ساله تنیس ایران ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خود به اتمام رساند. وی ست دوم را ۶ بر ۴ به نماینده قزاقستان واگذار کرد و در ست سوم نیز ۷ بر ۵ به برتری دست یافت و برنده این دیدار حساس شد.

تنیسور جوان کشورمان پیش از این قهرمانی با ۳۰۶ امتیاز در رده ۲۱۸ جهان جای داشت؛ اما نماینده شایسته تنیس کشورمان با این قهرمانی و کسب ۱۷۰ امتیاز در رده بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس، به رتبه ۱۳۷ جهان خواهد رسید. هشتاد و یک پله صعود در رنکینگ جهانی آن هم در ۱۷ سالگی یک امتیاز بزرگ برای این دختر تاریخ ساز تنیس ایران است. او یک سال دیگر هم می تواند در رده سنی زیر ۱۸ سال رقابت کند.

مشکات الزهرا صفی از نظر شرایط سنی یک سال دیگر نیز در رده سنی جوانان حضور خواهد داشت و با توجه به خروج تعداد زیادی از بازیکنان این رده سنی و ارتقا به رده سنی بزرگسالان در سال پیش روی میلادی، جایگاه نماینده کشورمان در رنکینگ فدراسیون جهانی به به رتبه زیر ۱۰۰ خواهد رسید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!