کیک اسفناج

ارسال شده در ۳ مهر ۱۴۰۰

کیک اسفناج یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش با ما همراه باشید.

مواد لازم

پوره اسفناج           ۲۵۰ گرم

تخم مرغ  ۴ عدد

آرد سفید ۲ پیمانه

روغن      یک دوم پیمانه  

گلاب      یک دوم پیمانه 

شکر       ۱ پیمانه

بکینگ پودر           ۲ قاشق چایخوری

وانیل      نوک قاشق چایخوری

پودر هل   ۱ قاشق چایخوری

خامه فرم گرفته      ۲۰۰ گرم

طرز تهیه :

برای تهیه کیک اسفناج مجلسی ابتدا اسفناج ها را پس از شستشو کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه اسفناج ها را به همراه گلاب و روغن داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن می زنیم تا کاملا کف کند.

پس از اینکه سفیده تخم مرغ کف کرد، نصف شکر را اضافه می کنیم و همزدن را تا زمانی که جای پره های همزن روی سفیده تخم مرغ باقی بماند ادامه می دهیم و زمانی که کاسه را بر گرداندیم سفیده تخم مرغ نریزد.

حالا سفیده فرم گرفته را در یخچال قرار می دهیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه باقیمانده شکر و وانیل داخل یک کاسه بزرگ با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا سفید و کشدار شود، سپس مخلوط اسفناج و روغن را اضافه می کنیم.

در این مرحله مواد را در حدی مخلوط می کنیم که با هم یکدست شوند، سپس آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و سه مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با دور کند همزن مخلوط می کنیم.

پس از اینکه آرد با دیگر مواد یکدست شد، سفیده تخم مرغ را در سه مرحله اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه یک قالب مناسب را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه کیک بپزد. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. سپس برش می زنیم و خامه را بین کیک به صورت لایه قرار می دهیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!