فناوری اطلاعات وارتباطات حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان است

معاون رییس جمهوری:

ارسال شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، توسط ایرنا

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در توسعه روابط بین المللی دارد و درعین‌حال حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان محسوب می‌شود.

دکتر انسیه خزعلی در دیدار با حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی که در محل معاونت صورت گرفت، با اشاره به روابط دیپلماتیک و پیوندهای مذهبی و تجاری میان دو کشور، حوزه زنان و خانواده را از محورهای مهم در توسعه روابط دو طرف برشمرد.

وی با اشاره به مشترکات مذهبی دو کشور خواستار تعامل جامعه زنان کشور برونئی با حوزه زنان و خانواده ایران در زمینه های فرهنگی و اجتماعی شد و تاکید کرد: تجربه ایران در زمینه کارآفرینی زنان بسیار ارزشمند است و ما می توانیم در انتقال این تجربه ها همکاری های خوبی را داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری به توسعه تعاملات و مبادلات دو کشور پس از بهبود شرایط شیوع کرونا اشاره نمود.

وی همچنین همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پژو هش های علمی، ایجاد استارتاپ ها و صنایع‌دستی را از جمله مسائل موردعلاقه برای توسعه روابط میان طرفین توصیف و عنوان کرد: امروز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در توسعه روابط بین المللی دارد و درعین‌حال حوزه مناسبی برای توانمندسازی اقتصادی زنان محسوب می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد با توجه به شیوع  کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها خوشبختانه شاهد رشد مشاغل خانگی بوده ایم بطوری که می توان رونق اینگونه مشاغل را در خرید و فروش های اینترنتی کاملا مشاهده کرد و این بیانگر توانمندی زنان ایران است و ما آماده انتقال این تجربیات هستیم.

در این ملاقات حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی در ابتدا با  تبریک و آرزوی موفقیت از انتصاب ایشان به سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری و انجام فعالیت ها در بعد بین المللی در حوزه زنان و خانواده به ویژه ظرفیت های موجود در کشورهای اسلامی، خواستار همکاری در برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های: تربیت کودک و همسرداری با نگاه اسلامی، کارگاه سواد رسانه برای نوجوانان، توانمندسازی زنان، پیشگیری از اسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر و دیگر ظرفیت های موجود ایران در کشور برونئی شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های حوزه زنان و خانواده  دو کشور تاکید کرد: پیگیری های لازم از سوی سفارت ج۔ا۔ایران در برونئی دارالسلام، جهت تبادل تجربه و اغاز همکاری ها در حوزه زنان میان دو کشور اسلامی ایران و برونئی دارالسلام صورت پذیرد۔

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!