۱۶ هزار خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

ارسال شده در ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

مدیر کل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور گفت: ۱۶ هزار و ۱۷۵ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۵ خانواده دارای فرزند سه قلو و بیشتر هستند و در مقابل ۱۱ هزار و ۳۰ خانوار دارای فرزند دو قلو هستند.

به گزارش آوای دریا ، به نقل از برنا، «فاطمه عباسی»، مدیر کل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور درباره خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو گفت: سازمان بهزیستی در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش جمعیت و سیاست های تشویقی فرزند آوری خدماتی را به خانواده های دارای فرزند چند قلو ارائه می دهد. او با بیان اینکه در این بخش ۱۶ هزار و ۱۷۵ خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۵ خانواده دارای فرزند سه قلو و بیشتر هستند و در مقابل ۱۱ هزار و ۳۰ خانوار دارای فرزند دو قلو هستند. عباسی درباره شرایط تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های چندقلو ادامه داد: برای خانواده های دو قلو با توجه به کمبود اعتبارات فقط به خانواده های دهک های یک تا سه درآمدی خدمات ارائه دهیم ولی برای خانواده های دارای فرزند سه قلو و بیشتر محدودیت دهک درآمدی نداریم و به کلیه دهک ها خدمات را ارائه می دهیم.

مدیر کل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور افزود: مستمری پرداختی به این خانواده ها از حداقل ۹۰۰ هزار تومان با توجه به بعد خانوار این چند قلوها تا حداکثر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغیر است. عباسی اضافه کرد: این میزان مستمری تا قبل از سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان بود اما امسال این رقم افزایش پیدا کرد. همچنین به جز پرداخت مستمری خدمات دیگری نیز در حوزه اشتغال و مسکن برای این خانواده ها در نظر گرفته شده است و برای خانواده های دارای ۴ قلو و بیشتر با همکاری ستاد مسکن سازمان بهزیستی وسازمان های دیگر اقداماتی  در این زمینه صورت گرفته است. وی افزود: کمبود اعتبارات موجب شده است بسیاری از خانواده های دارای فرزند دوقلو و دارای دهک‌های درآمدی ۳ و ۴ با اینکه نیازمند هستند اما پشت نوبت دریافت خدمات باشند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!