طرز تهیه سوپ سیب‌زمینی و ژامبون

ارسال شده در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

سبزیجات سالم و مغذی ارزش غذایی بالایی به این سوپ داده و ژامبون مزه‌ای جدید و متفاوت به آن بخشیده. شیر بافتی خامه‌ای به سوپ می‌دهد و طعم بینظیر روغن زیتون آن را کامل می‌کند.

عطر سیر، روغن زیتون لادن و سبزیجاتی مثل کرفس، این سوپ را از ادویه بی‌نیاز کرده؛ اما اگر دوست داشته باید می‌توانید ادویه یا سبزیجات خشک دلخواه آن را برای طعم و عطر بیشتر به آن اضافه کنید.

سوپ در ذهن بسیاری از ما غذایی برای زمان سرماخوردگی و بیماری است یا پیش‌غذای سبکی که قبل از وعده اصلی می‌خوریم. اما بد نیست بدانید یک سوپ غنی از مواد غذایی خوشمزه و سالم مانند این سوپ، می‌تواند یک شام کامل باشد.

مواد لازم :

 روغن زیتون :یک سوم پیمانه

پیاز: ۱ عدد

هویج بزرگ: یک عدد

کرفس: یک ساقه

سیب‌زمینی: دو عدد

سیر: چهار حبه

ژامبون (بالای ۹۰% گوشت): ۱۰۰ گرم

آرد سفید: یک سوم پیمانه

آب مرغ: ۲ پیمانه

شیر: ۳ پیمانه

نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه :

سیب‌زمینی، کرفس، پیاز و هویج را پوست بگیرید و خرد کنید.

روغن زیتون تصفیه شده را در یک قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز، هویج و کرفس را حدود ۴ دقیقه در آن تفت دهید تا کمی نرم شوند. ژامبون را خرد کنید و به همراه سیب‌زمینی به قابلمه اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت بدهید. در نهایت سیر را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

در این مرحله آرد را به قابلمه اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر مواد را با هم بپزید. سپس آب مرغ را اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را بالا ببرید تا سوپ به جوش بیاید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزد تا سیب‌زمینی بپزد اما وا نرود.

حرارت را کم کنید، شیر را اضافه کنید و اجازه دهید سوپ ۵ دقیقه بپزد. در پایان سوپ باید غلیظ شده باشد. اگر سوپ هنوز آبکی است ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط و به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه دیگر بپزد. اگر سوپ زیادی غلیظ شده کمی شیر به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را به میزان دلخواه به سوپ اضافه کنید. از این سوپ به تنهایی یا در کنار نان ترد و برشته لذت ببرید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!