چیکن پارمزان

ارسال شده در ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

یک سوخاری خوشمزه ایتالیایی است. طعمی متفاوت و لذیذ از مرغ را با پنیر پارمزان و سبزیجات معطر را تجربه کنید. کودکان از دیدن این غذای هوس انگیز و رنگ های دلچسب آن شگفت زده می شوند و خواهید دید که برای خوردن این غذا صف می کشند.

مواد اصلی

نمک و فلفل به مقدار لازم

ریحان به مقدار لازم

پنیر پارمزان ۱ لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

آرد سوخاری ۱ لیوان

کره ۲ قاشق غذا خوری

سینه‌ مرغ ۲ عدد

طرز تهیه

هر سینه مرغ را به ۲ قسمت برش بزنید . آرد سوخاری ، پنیر پارمزان رنده شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و بزنید تا یکدست شود.

چند قاشق روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، سینه های مرغ را در تخم مرغ بزنید سپس در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بغلطانید تا تمام سطح مرغ به این مواد آغشته شود. سپس آنها را درون ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند .

در صورت تمایل میتوانید روی هر سینه مرغ مقداری پنیر موزارلا قرار دهید و درون فر بگذارید .

در صورت تمایل می توانید این غذا را با ماکارونی سرو کنید

طرز تهیه سس

کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کره تفت دهید تا نرم شوند سپس رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب ، مقداری ریحان خرد شده ، نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود. سس را داخل ظرف فر بریزید و سینه های مرغ سوخاری را روی آن قرار دهید سپس ظرف را داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه قرار دهید تا سس چیکن پارمزان آماده شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!