هرمزگان در انتصاب بانوان سرآمد کشور است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان در میان دیگر استانهای کشور به لحاظ شمار بانوان ارتقا یافته و منصوب شده در مسؤولیتهای مختلف رتبه خوبی دارد و سرآمد کشور است.
نازنین شیبانی با حضور در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه با تبریک ایام دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا و روز مادر، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از زمینههای ارتقای ارائه خدمات به مردم است که میتواند آسایش و آرامش را به همراه داشته باشد و با توجه به شرایط کرونایی کشور، بر بستر اینترنت همراه، خدمات متنوعی را ارائه و عرضه کند.
وی افزود: در حوزه زیرساختهای بشاگرد و حاجی آباد اقدامات بسیار خوبی بدنبال سفر وزیر ارتباطات صورت گرفته است که به طور هفتگی این اقدامات را با دستور استاندار هرمزگان پیگیری میکنیم و تاکنون با ۱۰۰ مصوبه در این زمینه ۱۰ جلسه کنترل پروژه داشتهایم که در قالب آن با کار خوب مخابرات هرمزگان و ایرانسل شاهد اتصال ۱۲۶ روستای جدید به شبکه ارتباطی بودهایم و این روند با جدیت ادامه دارد.
معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری هم اکنون در دو منطقه بشاگرد و احمدی حاجیآباد در حال انجام است که با نهایی شدن اجرای آن که دستور موکد استاندار و تدبیر وزیر ارتباطات بوده، ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت همراه قرار میگیرند.
نازنین شیبانی همچنین از احداث ۹ دکل ۶۰ متری در بشاگرد خبر داد که هر کدام از این دکلها ۶ تا ۷ روستا را تحت پوشش ارتباطی قرار میدهند و به این ترتیب بیش از ۵۰ روستا در این منطقه نیز از ارتباط مناسب برخوردار خواهند شد.
به گفته وی، توسعه ارتباطات تلفن همراه با رویکرد دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت همراه بر پایه تکنولوژیهای 3G و 4G در تمامی شهرستانهای استان ادامه دارد و تا ۲۰ اسفندماه با حضور وزیر ارتباطات، این پروژهها به بهرهبرداری خواهد رسید.
کرونا یک فرصت برای توسعه دولت الکترونیک بود
معاون استاندار هرمزگان در ادامه به توسعه دولت الکترونیک در دوران شیوع کرونا در کشور و استان اشاره و با فرصت خواندن این بیماری در کنار تمامی سختیها و مصائب آن، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات مرتبط با میز خدمت در ادارات و دستگاهها در طول ماههای اخیر بشدت افزایش یافت و به همت اداره کل فناوری استانداری هرمزگان شاهد تحولی در این زمینه بودیم به طوری که ادارات بسیاری با پیوستن به این میز خدمت الکترونیک، خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه میدهند.
نازنین شیبانی با اشاره به حذف نیاز به مراجعه حضوری به بسیاری از ادارات خدمترسان در استان، تأکید کرد: بسیاری از استعلامها بر بستر دفاتر پیشخوان ارائه و پاسخ داده میشود و ادارات ظرف ۴۸ ساعت باید به درخواستهای مردمی پاسخ دهند و این امکان سبب شد تا از هزینههای مردم نیز در این زمینه بخصوص بواسطه کاهش ترددها کاسته شود.
وی همچنین گفت: البته برخی خدمات ممکن است که به زمان بیشتری نیاز داشته باشد که آن هم از طریق پیامک به افراد اعلام میشود تا آخرین وضعیت پیگیری پرونده خود را در اداره مورد نظر بدانند.
معاون استاندار هرمزگان اضافه کرد: کار مهم دیگری که در زمینه توسعه دولت الکترونیک صورت گرفت، ایجاد بخشی در پورتال استانداری هرمزگان به آدرس: portalhormozgan.ir بود که خدمات کلیه دستگاههای اجرایی از شهرداری تا گردشگری و … را در این پورتال قرار دادیم که مسافران و مراجعان به استان بتوانند ۵۰۰ خدمت از ۵۰ دستگاه اجرایی را بر این بستر دریافت کنند.
شیبانی عنوان کرد: بستر ویدیوکنفرانس را نیز برای برگزاری جلسات در استان ساماندهی کردیم که با اقدام خوب مخابرات هرمزگان در رساندن فیبر نوری به بسیاری از ادارات و تمامی فرمانداریها، امکان برگزاری آن بدون حضور از نزدیک فراهم شد که مدیران دستگاهها بتوانند در هر لحظه از شبانه روز این جلسات را بر بستری امن و آنلاین برقرار کنند.
توسعه میز خدمت، اقدامی در راستای حقوق شهروندی بود
وی گفت: تلاش ما در پاسخ به استعلامات و پاسخ به درخواستها و مکاتبات مردم نیز بر آن بوده که کاغذ را از مراودات حذف کنیم و بر بستر الکترونیک این کار را انجام دهیم.
معاون استاندار درباره میزخدمت نیز عنوان کرد: توسعه میز خدمت سبب توجه بیشتر به حقوق شهروندی و دسترسی آسانتر به خدمات دولتی شده است و اکنون ۱۸ دستگاه ،خدمات آنلاین الکترونیکی کامل را در استان بر پایه میز خدمت ارائه میکنند که عمدتا خدماتی هستند و با قراردادن این خدمات در سایتهای اینترنتیشان، ارائه خدمت میکنند که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آنها نیست.
شیبانی درباره برقراری میز خدمت در ورودی ادارات نیز گفت: برخی از ادارات که باید مراجعه حضوری به آنها برای دریافت خدمت صورت گیرد نیز میز خدمت در ورودی ادارات تدارک دیده شده و از بهترین و کاردانترین نیروهای خود در آن مستقر کردهاند که دیگر نیازی به چرخش ارباب رجوع در بخشهای مختلف اداره نباشد.
وی تصریح کرد: ۱۶۴۳ خدمت در میز خدمت ادارات استان ارائه میشود که ۵۱ درصد آن الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری مردم به ادارات نیست.
تأکید مستمر استاندار بر توسعه خدمات الکترونیک
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تمرکز استاندار در این زمینه همواره مورد تأکید بوده به طوری که مستمرا به دستگاههای اجرایی استان بر انتقال خدمات خود بر بستر الکترونیک تأکید داشتهاند و رشد خوبی که در این زمینه در استان شاهد آن هستیم بواسطه پیگیریهای مستمر ایشان بوده است.
وی درباره سامانه ارتباط مردمی با استانداری از طریق پیام کوتاه نیز گفت: کد دستوری #۳۱۲۲*۶۶۵۵* در خدمت مردم استان قرار دارد و میتوانند با این کد دستوری در مورد مسائل مختلف با استانداری هرمزگان در ارتباط باشند.
تقدیر از نگاه هوشمندانه استاندار به انتصاب بانوان
نازنین شیبانی در بخش پایانی اظهاراتش با تقدیر از نگاه هوشمندانه و ویژه استاندار هرمزگان به انتصابات در حوزه زنان، بیان کرد: استان هرمزگان در این زمینه سرآمد استانهای مختلف کشور است و مدیران زیادی در سالهای اخیر توانستهاند در دایره انتصابات و رشد جایگاههای اداری و اقتصادی قرار گیرند که نشان دهنده تواناییهای آنان در کنار ایفای نقش خویش در خانه و خانواده است.