هدف از ارزیابی دستگاه ها شناسایی نقاط ضعف و قوت آنهاست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تاکید کرد :

ارسال شده در ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت : هدف از ارزیابی عملكرد دستگاه های اجرایی آسیب‌ شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه ها و ارایه برنامه و راهكار در جهت بهبود عملكرد و ایجاد تحول در نظام اداری است.

نازنین شیبانی تذرجی  در دومین نشست کارگروه ارتقای سلامت اداری و عملکرد و صیانت از حقوق شهروندی  بیان داشت: ارتقاء و جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایت عمومی از نیازهای اساسی و امروز کشور است و این امر مستلزم پاسخگویی و مسئولیت پذیری تمامی کارکنان و مدیران در قبال عملکردها و پیامدهای آن است.

شیبانی خاطر نشان کرد : شفاف سازی عملکرد و اقدامات و فرآیندهای اداری موجب ارتقاء سلامت اداری خواهد شد که این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری و مفاد ابلاغیه ریاست جمهوری در تکالیف نقشه اصلاح نظام اداری است.

وی ضمن تاكید بر ضرورت توجه، مشاركت و همكاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان در فرایند ارزیابی عملكرد، اظهار امیدواری كرد : با توجه به توانی كه در بدنه كارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد تلاش، جدیت و اهتمام لازم در این خصوص به عمل آمده و در پایان شاهد تحول مورد انتظار مسوولان دولت از نظام اداری استان باشیم.

نازنین شیبانی افزود : ارزیابی عملکرد کارکنان و سازمان‌ها از حساس‌ترین موضوعاتی است که جهت شناخت و پیش‌بینی رخدادهای مرتبط با رفتار سازمانی، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و آگاهی از وضعیت عملکرد دستگاه در ارتباط با تقویت اعتماد عمومی انجام می‌گیرد.

وی گفت: شاخص های ارزیابی سالیانه باید با سال قبل مقایسه و برای رسیدن به نمره عالی آسیب شناسی انجام شود .

نازنین شیبانی آموزش را در ارتقای نظام سلامت اداری بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد : در آینده نزدیک نیز دوره های آموزشی پیشگیری و مقابله با فساد اداری  برای مدیران و دهیاری ها، شهرداری ها و فرمانداری برگزار خواهد شد.

در دومین جلسه کمیته ارتقای سلامت اداری ،  عملکرد و صیانت از حقوق شهروندی ، ضمن ارائه گزارشی از سوی دبیر این کمیته درخصوص ارزیابی عملکرد  آن در سال ۹۸،  خط مشی ها برای سال جاری از سوی معاون استاندار اعلام شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!