لزوم صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری

ارسال شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۹

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان بر لزوم صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری تاکید کرد و گفت: در استقرار سلامت اداری، گلوگاه‌های فساد در فعالیت‌های دستگاه ها را شناسایی و برای رفع آنها راهکارهای لازم اندیشیده شود.

نازنین شیبانی تذرجی در  اولین جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ،  با  تاکید بر اصلاح فرآیندهای انجام خدمات اداری بصورت الکترونیکی، صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری عنوان کرد: باید با مقوله مخرب فساد اداری مقابله کرد و شرایطی در استان فراهم شود که چنین تخلفاتی به وجود نیاید و از ریشه پیشگیری شوند.

وی ادامه داد: ممنوعیت اخذ رشوه ، سوءاستفاده از مقام اداری و مقابله با فساد از قانون های سلامت است و مسئولین  دستگاه های اجرایی  موظفند به این قانون عمل کنند .

شیبانی تحقق دولت الکترونیکی، هوشمندسازی، افزایش بهره وری، شفاف سازی و صیانت از حقوق شهروندی را از اهداف اجرای طرح جامع اصلاح نظام اداری دانست و افزود: طرح جامع اصلاح نظام اداری برای ارتقای بهره‌وری و صیانت از حقوق شهروندی اجرا و  سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در تمامی مناطق استان‌ فعال می‌شود.

شیبانی تصریح کرد: «طبق ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری جهت پیشگیری از تخلفات ادارت و در جهت کاهش تخلّفات اداری، واحدهایی که نیاز به نظارت بیشتری دارند براساس شکایات وارده به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، اداره هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و… مورد بررسی قرار گرفته و آسیب‌شناسی می‌شوند.

وی گفت: در خصوص ارتقاء سلامت و مبارزه با فساد اداری برای مدیران و کارکنان دهیاری ها، شهرداری ها و فرمانداری  دوره های آموزشی مقابله با فساد اداری در راستای شناخت تهدیدهای پیرامون این مقوله برگزار خواهد شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!