جشنواره «آینده از آن توست» در شمیل بندرعباس به ایستگاه پایانی رسید

ارسال شده در ۲۱ مهر ۱۴۰۳، توسط ایرنا

جشنواره فرهنگی هنری «آینده از آن توست» روز شنبه با معرفی برترین‌ها در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شهر تاریخی شمیل بندرعباس به کار خود پایان داد.

این جشنواره به مناسبت هفته کودک و نوجوان از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه در بخش مسابقه نقاشی با موضوع کودکان غزه، کتاب و کتابخوانی، تریبون کودک، اجرای پانتومیم، مسابقه مادر و کودک و نمایش عروسکی توسط کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل برگزار شد.

هیات داوران این جشنواره در بخش تریبون کودک، «عارفه چرزه» و «نازنین زهرا بهروزی» را به عنوان برگزیدگان معرفی کرد.

در بخش نقاشی نیز «فردین حاتمی» به عنوان برگزیده انتخاب شد و در بخش مسابقه مادر و کودک هم «مریم چشم‌براه» اول، «زلیخا مهدوی» دوم و «یسرا حاتمی» سوم شدند.

همچنین هیات داوران در گروه نمایش عروسکی با موضوع کودک، خانواده و کتاب نیز به نویسندگی و کارگردانی نوجوان مسجدی «زینب چرزه» و با عروسک گردانی و صداپیشگی دختران نوجوان «زینب چرزه»، «عارفه چرزه»، «انسیه تنی» و «مریم چش‌ براه» به صورت ویژه تقدیر کرد.

در این آیین همچنین از ۱۴ نفر از کودکان و نوجوانان عضو گروه سرود کانون‌های فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و ریحانه‌های بهشتی شهر شمیل با اهدای جوایز نقدی تقدیر شد.

این چهارمین جشنواره‌ فرهنگی هنری است که کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل به مناسبت هفته کودک و نوجوان برگزار کرده است.

در این هفته (گرامیداشت روز ملی کودک و نوجوان) بازدید از موزه مردم شناسی شمیل برای کودکان و نوجوانان این شهر رایگان بود.

کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) با برگزاری ۲ جشنواره ملی در زمینه قصه‌گویی و نقاشی و همچنین برگزاری ده‌ها برنامه در طول سال نظیر جشنواره نقاشی خیابانی، جشنواره پرواز بادبادک‌ها و جشنواره های بومی و محلی از کانون‌های پیشرو در زمینه برنامه‌سازی برای کودکان و نوجوانان و جذب آن‌ها به مسجد است.

شمیل با قدمتی بالا در فاصله ۸۰ کیلومتری بندرعباس مرکز هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ بیشتر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه‌های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!