بازارچه موقت صنایع‌دستی در بندرعباس دایر می‌شود

ارسال شده در ۲۱ مهر ۱۴۰۳

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از آبان ماه سال جاری، بازارچه موقت صنایع‌دستی در بندرعباس دایر می‌شود.

 نشستی هم‌اندیشی با حضور ساناز رمجی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و حسین شهابی معاون مرکز خلاقیت شهرداری بندرعباس و جمعی از کارشناسان در راستای برگزاری نمایشگاه موقت صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص این جلسه گفت: بازارچه موقت صنایع‌دستی با حمایت این اداره‌کل و شهرداری بندرعباس و با همکاری تعاونی‌های تسهیل گران بندرعباس و صنایع‌دستی گلابتون از آبان ماه سال جاری در بازارچه حسین‌آباد بندرعباس برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مدت این بازارچه موقت 6 ماه است، اظهار کرد: این بازارچه همه‌روزه به‌غیراز روزهای جمعه دایر خواهد بود.

رمجی افزود: برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی باهدف حمایت از صنعتگران محلی و ترویج فرهنگ و هنر بومی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: ترویج صنایع‌دستی و فرهنگ بومی و افزایش تعامل اجتماعی و فرهنگی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این بازارچه است.

در این نشست همچنین هماهنگی حضور و شرکت در نمایشگاه بوم گردی، سوغات و صنایع‌دستی ملی که اواخر آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، بررسی شد.

بندرعباس در سال 1398 به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه  صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی پیوسته است.این عنوان به شهرهایی اعطا می‌شود که نقش مهمی در ترویج فرهنگ، هنر و خلاقیت ایفا می‌کنند و از صنایع بومی و سنتی حمایت می‌کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!