نجات جان نوزاد نارس حاجی آبادی با بالگرد هوایی

ارسال شده در ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: انتقال اورژانسی یک نوزاد نارس سه روزه با بالگرد هوایی از بیمارستان فاطمه الزهرا(س) حاجی آباد به بیمارستان خلیج‌فارس در بندرعباس انجام شد.

دکتر حسین قاسمی اظهار کرد: این نوزاد در بیمارستان فاطمه الزهرا (س)حاجی آباد بستری بود، که روز گذشته ۱۹ مردادماه به دلیل بروز دیسترس تنفسی شدید، نیازمند انتقال فوری به مرکز درمانی مجهزتری بود که پس از هماهنگی‌های لازم با واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵، مدیریت بحران و واحد هوایی، تصمیم به انتقال نوزاد با بالگرد هوایی به بیمارستان خلیج‌فارس هرمزگان گرفته شد.

وی با اذعان اینکه نوزاد نارس سه روزه، دچار دیسترس تنفسی حاد شده بود و به همین دلیل نیاز به مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های تنفسی داشت، افزود: تیم پزشکی بیمارستان فاطمه الزهرا (س)حاجی آباد، اقدامات اولیه درمانی از جمله اینتوباسیون را بر روی نوزاد انجام داد تا از وخیم‌تر شدن وضعیت وی جلوگیری شود.

مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان ضمن قدردانی از عوامل منتقل کننده به موقع این نوزاد یادآور شد: باتوجه به شرایط اضطراری بیمار و فاصله زیاد بین ۲ بیمارستان، انتقال نوزاد با بالگرد هوایی بهترین گزینه بود که بلافاصله بالگرد اورژانس مجهز به تجهیزات پزشکی لازم، نوزاد را به همراه تیم پزشکی «محمد رستمی و مسعود عامری» به بیمارستان خلیج‌فارس منتقل کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه نوزاد نارس پس از انتقال به بیمارستان خلیج‌فارس، به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان منتقل شد و تحت نظر متخصصان اطفال قرار گرفت، گفت: انتقال به موقع و سریع نوزاد نارس با بالگرد هوایی، نقش مهمی در نجات جان وی ایفا کرد و هماهنگی‌های موثر بین واحدهای مختلف اورژانس و تجهیزات پزشکی مناسب بالگرد، از عوامل موفقیت‌آمیز بودن این عملیات بود.

اورژانس هوایی هرمزگان از زمان راه‌اندازی (۲۹ اسفندماه سال گذشته) تا پایان تیرماه امسال، ۴۵ ماموریت برای انتقال سریع بیماران و نجات جان آن‌ها انجام داده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!