شاخص تداوم تغذیه با شیر مادر در هرمزگان ۷۵.۴ درصد است

ارسال شده در ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر شاخص تداوم تغذیه با شیر مادر در کودکان یکساله در این استان ۷۵.۴ درصد است که نسبت به شاخص جهانی با ۷۱ درصد، وضعیت بهتری دارد.

دکتر عبدالجبار ذاکری اظهار کرد: به منظور ارتقای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش آگاهی عموم مردم و فعال کردن واحدهای مشاوره شیردهی، تعداد ۳۰ کارشناس مشاور شیردهی آموزش دیده در سطح استان شامل ۱۳ نفر در بخش بهداشت و ۱۷ نفر در بخش درمان در ۲۸ واحد مشاوره شیردهی مشغول ارایه خدمت هستند.

وی هدف از راه‌ اندازی مراکز مشاوره شیردهی را آموزش و حمایت از مادر برای شروع به موقع شیردهی، تداوم تغذیه با شیر مادر و ارایه راهکار در جهت حل مشکلات شیردهی اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر در دین مبین اسلام و توصیه‌های دینی و همچنین نقش تداوم تغذیه با شیر مادر تا ۲ سالگی در کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقای سلامت آنان، وزارت بهداشت ترویج تغذیه با شیر مادر را یک راه حل جهانی برای شروع یکسان و عادلانه زندگی برای همه و زیربنای سلامت و بقای زنان و کودکان دانست و گرامیداشت این هفته را همچون سال‌های گذشته با شعار «حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» مورد تاکید و حمایت قرار داد.

قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی در سال ۱۳۷۴ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

دهم تا شانزدهم مرداد ماه از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!