بهره مندی بیش از ۵ هزار نوزاد هرمزگانی از خدمات درمانی

ارسال شده در ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

از پارسال تاکنون کارکنان مراکز آموزشی – درمانی بیمارستان‌های شریعتی و کودکان به پنج هزار و ۶۱۹ نوزاد، خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های نوزادی و مراقبت‌های ویژه ارائه شده است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: نوزادانی با مشکلات وزن پایین، نارس، تنفسی، قلبی و زردی بالا که نیاز به تعویض خون دارند، در بخش NICU یا بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان خدمات دریافت کرده اند.

وی گفت: مرکز آموزشی – درمانی شریعتی بندرعباس، دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۹ تخت احیا، ۴۰ انکوباتور، ۹ دستگاه فتوتراپی ساده و هفت دستگاه فتوتراپی کوره‌ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

کمالی افزود: مرکز آموزشی درمانی کودکان بندرعباس نیز دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۱۰ تخت احیا، ۲۳ انکوباتور، ۱۸ دستگاه فتوتراپی ساده و ۱۵ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

وی گفت: بخش‌های نوزادان در این دو مرکز با حضور ۲۴ ساعته کارشناسان پرستاری و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم، به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می‌کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!