سوپ میگو

ارسال شده در ۵ اسفند ۱۴۰۲

یکی از غذاهای ساده و لذیذی که مختص مردم جنوب است

این سوپ را می‌توانید هم به عنوان پیش غذا و هم وعده غذایی اصلی تهیه کنید که بسیار خوشمزه و مقوی بوده و حتی از بهترین گزینه‌ها برای افطار در ماه مبارک رمضان است.

دقت داشته باشید که مقدار مواد اولیه با نسبت‌های دقیقی انتخاب شدند تا سوپ شما هم ظاهر جذاب و هم طعم دلچسبی داشته باشد.

پس اگر خواستید این سوپ را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر از ۴ نفر تهیه کنید حتماً با رعایت این نسبت‌ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید، زیرا این میزان مواد اولیه برای ۴ نفر سوپ میگو تهیه خواهد کرد.

مواد لازم

پیاز:۱ عدد

نمک و فلفل: به مقدار لازم

سیر: ۱ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق سوپ ‌خوری

میگو: ۲۰۰ گرم

هویج نگینی خرد شد ه: ۲ /۱ پیمانه

جعفری خرد شد ه: ۳ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه

در اولین مرحله برای تهیه سوپ میگو بوشهری باید اول میگوها را داخل جوشانده سرکه و نمک قرار دهید و بعد از اینکه نیم ساعت گذشت آنها را آبکش کنید.

در مرحله بعدی باید همه محتویات را به غیر از میگو، جعفری و خامه، داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا بپزند.

بعد از اینکه پختند، آنها را درون غذاساز ریخته و میکس کنید تا یک سوپ کاملا صاف و یکدست حاصل شود و بعد آن را داخل قابلمه بریزید و دوباره روی شعله گاز بگذارید.

سپس جعفری را در آن ریخته و هم بزنید و بعد از اینکه ۵ دقیقه گذشت و چند جوش خورد، شعله را خاموش کنید و میگوهایی که جوشانده بودید را به همراه خامه به سوپ خود اضافه کنید و همان موقع سوپ را به شکل داغ سرو کرده و نوش جان کنید.

اگر بخواهید می‌توانید به جای میگو داخل این سوپ از تکه‌های گوشت ماهی شیر استفاده کنید.

در صورت علاقه مندی می‌توانید با داشتن زنجبیل تازه، نصف قاشق چای خوری زنجبیل داخل سوپ میگو خود بریزید تا طعم آن بهتر شود.

سوپ میگو را می‌توانید به عنوان پیش غذا یا افطار یا حتی وعده غذایی اصلی افراد رژیمی تهیه کنید و از طعم خاص و دلچسب آن لذت ببرید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!